26 mars 2010

26/3 Envis


Ni tror väl inte att jag slutat med armhävningsutmaningen? Jag ska nu köra om vecka 6 för tredje gången. Gjorde ett maxtest på det sena styrkepasset i onsdags kväll, passade bra då jag hade en vän där som kunde vara "vittne" till spektaklet. Var bombsäker på att jag skulle fixa 100st men det blev "bara" 90st, smått irriterande!

Jag har sen jag började den 18:e januari ökat från att klara 30st till 90st. Totalt har det blivit ca 4500 armhävningar hittills. Dem har gjort stor nytta och jag märker verkligen att jag blivit segare och uthålligare i överkroppen, tror inte styrkan ökat så mycket. Nu blir det ett nytt maxtest i slutet på nästa vecka, då jäklar ska dem sitta! Jag är envis!!!

10 kommentarer:

anneliten sa...

Ska du lika envist hålla i den formen sen också?

Löpning & Livet sa...

Men 90 är sjukt många!! :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Håller med Andréa, 90 är sjukt många!

Daniel sa...

Anneliten - Jag kör ju alltid mycket styrketräning så jag tänker lägga in vecka 5 från armhävningsprogrammet som fast uppvärmning innan jag kör "riktig" styrketräning. Tror det kommer hålla mig i samma form och det tar inte mer än 10min att utföra per gång. Det ger totalt ca 600 amrhävningar i veckan, känns som mycket träning med lite ansträngning och jag får in det på ett naturligt sätt.

Andréa och Helena - 90st är klart bättre än vad jag förväntade mig av programmet men jag tänker inte ge mig förrän jag sätter 100 ;)

Staffan sa...

Envishet är ju en bra egenskap i löparsammanhang, inte minst sista milen på maran... :)

Läste om ditt MYCKET IMPONERANDE långpass igårkväll i inlägget "Yeah!!!" - riktigt riktigt bra sprunget, 10km till om du orkar och du har ju sub 3:10 på maran!! Jag hade också ett sånt där pass i april förra året och känslan är grym!!

Jag ska ut imorgon bitti på +30km och hoppas på hygglig fart, i närheten av 4:45 vore trevligt

LOPARJANNE sa...

Bara 90 st? Skäms på dig! ;)
Fick träningsvärk i armarna bara av att läsa inlägget... Bra jobbat!

Men jag förstår dig som tävlingsmänniska att det är lite irriterande.

Du fixar alla 100 snart!

Sofie RW sa...

Alltså. Du är ju bara för grym!

Och vad skönt det såg ut med shorts.

Daniel sa...

Staffan - Det där passet flöt verkligen som det skulle. Får hoppas man prickar in en lika bra dag när det är dags för maran, en sådan dag där kroppen bara går och går ;)
Lycka till på ditt pass imorgon!

Janne - He he! Tack! Så irriterad var jag inte, jag skrattade högt efter att inte ha fixat det bara för det är lite småknäppt att hålla på med det där. Men det SKA gå! ;)

Sofie - Tack! Just nu flyter det kanon och kroppen är med mig, då går allt lätt :)
Hoppas ni får lite vår snart också så shortsen åker på, vi hade som mest +18 idag :)

Joel R sa...

Med tanke på ditt pannben och din envishet så kan vi nog enas om att programmet inte funkar som utlovat.

DocJag är ändå grymt impad av resultatet!

Daniel sa...

För att fixa det på 6 veckor måste man nog kunna maxa minst 50st som utgångsläge.