26 mars 2010

26/3 Snabbare än skuggan


Anmälningarna rullar på till vårt Sydkustlopp! Affischerna sitter uppe lite varstans och vi är nu uppe i över 160 startande med 35 dagar kvar till start, förra året var vi 84 löpare på startlinjen så detta året ser det ut att bli minst det dubbla.

Jag söker fortfarande en 3:e lagkamrat till "bloggjoggarna", är någon redan anmäld och vill vara med oss (mig och Joel) så bara hojta till så fixar jag det. Som jag sagt förr så finns det inga krav på något sätt utan det är bara en rolig grej och det enda vi riskerar är att få ett pris för något. :)


Angående affischen så är skuggan från förra årets vinnare Marcus Petersson. Marcus själv ligger 500 meter längre fram för så snabb är han. ;) Jag följer hans blogg och det ska bli spännande att se hur det går för honom denna säsongen. Han hade en imponerande start med vinst direkt, 32:50 på 10km trots en hal bana. Ni kan läsa om loppet här!

4 kommentarer:

anneliten sa...

När måste man bestämma sig?

Daniel sa...

Efter 20:e april är det efteranmälan men du kan ju rent praktiskt vänta änta tills samma dag och anmäla dig på plats, för lagets skulle gäller samma sak så det är ingen panik eller nåt ;)
Det står lite mer om anmälan i denna länken.

Trevlig helg på dig!

http://www.sydkustloppet.se/Halvmara_anmalan.htm

Marcus sa...

Haha. Nje kanske inte så långt fram som 500 meter. Men nästan... //Rock on

Daniel sa...

Okej!! Vi säger väl 300m ;)