11 apr. 2010

11/4 Smider nya planer

Det känns väldigt avslappnat och skönt idag efter att ha fixat 2 av mina stora mål. Nu kan jag fokusera helt på Stockholmsmaran, funderar ändå på om jag inte skulle ta och sätta upp lite nya tider som målsättning på milen och halvmaran. Milen borde jag kunna springa bra mycket fortare på om jag inte gör det under en halvmara, sub 38 kanske?

Jag funderar också lite på varför jag var så pigg som jag var igår?

Pigga ben under gårdagens spurt!

Jag hörde i omklädningsrummet hur många av löparna gnällde över ett misslyckat lopp pga den hårda vinden. Det var nog inte optimala förhållanden plus att jag tror jag fegade lite med tempot då jag kände mig oväntat pigg när jag kom över mållinjen. Kanske kan sub 85 vara rimligt mål nästa gång? Känns fullt möjligt!

Får se vad som händer här framöver, nu stundar Sydkustloppet om 3 veckor, ett lopp jag bara ska njuta av. Banan är plan men går i en del terräng på strandstigar och annat vilket gör det svårt att springa riktigt fort. Under 1:35 ska jag göra ett försök på och jag ska definitivt slå förra årets tid på 1:47.

Idag känns kroppen också kanon, jag spelade faktiskt 2 innebandymatcher nu på morgonen och det var pigga ben hela vägen. Förlorade en match och vann en, det viktigaste var dock att jag fick igång målskyttet efter en tid av måltorka. Skotten satt på målet och jag fick bra utdelning på dom.

Summerar nu ännu en superlyckad vecka med 45km löpning, 30min styrka och 65 min innebandy i matchtempo. Lite lite träningsmängd vilket naturligtvis beror på laddningen inför loppet. Tror dock det var en nyttig vecka för kroppen att hämta hem ordentligt. Jag har som sagt tonvis med energi i den just nu och det känns bra!

Imorgon börjar ännu en tuff vecka med marathonträning, jag har ju både sub 3:30 och sub 3:15 kvar att fixa! ;)

9 kommentarer:

Mikael Björk sa...

Igen. Snyggt jobbat!

Innebandy på det? Låter inte klokt! :-)

anneliten sa...

Jag tycker mig se att du har utvecklat en alldeles egen mål-gest. Känner igen den från tidigare foton du lagt upp.

Daniel sa...

Mikael - Innebandy är bra alternativ träning ;). Kanske lite dumt dagen efter men jag tycker det får igång kroppen bra igen :).
Det är inte första gången jag gör detta ;)

Anneliten - He he!! Armarna rakt ut som om man flyger över mållinjen. Känns skönt att göra sådär :), du har rätt, har gjort detta några gånger förr...

Miranda sa...

Shitt vilken chock, jag har alltså ett bättre marathonresultat än dig Daniel? Haha men då kan jag ju njuta av det en stund fram till juni.. eftersom du kommer ju flyga in på 3.15 på Stockholm, det tror jag GARANTERAT!! :D

Daniel sa...

He he! Du har hela 9 veckor på dig att njuta ;)
Bra jobbat idag!!! :)

Ingmarie sa...

Jag tror absolut du kommer att göra sub 1.24 snart men då är du för snabb för att ha musik i öronen när du tävlar! ;-) Och sub 38 har jag sagt innan. Ta det lugnt nu. Man är ofta pigg dagarna efter ett bra lopp men jag lovar att det straffar sig om du rusar på. Kroppen är sliten vare sig du känner det eller ej.

Petra sa...

Herregud vad jag har missat mycket i helgen! Daniel - du ar ju super!! Vilken enorm lopare du ar! Vart far du alla krafter ifran?! Helt makalost. GRATTIS!!

Staffan sa...

Jag blir så imponerad över löpsteget på bilden, ser ut som om den är från ett 1500m-lopp!! Är det en spurt in mot mot eller hade du sådär fin men ganska extrem framåtlutande hållning hela loppet, jag måste tänka på hållningen hela tiden för att inte falla tillbaka i för upprätt löpstil!

Innebandy dagen efter är ju grymt eftersom benen borde vara stela! Ta det lite lugnt nu några dagar och låt kroppen tillgodogöra sig det den var med om i helgen, vilket också är superbra träning!

Jag tycker ofta att en formtopp infinner sig efter tävling så vänta in dem nu!

Daniel sa...

Ingmarie - Visst har du sagt att jag kan fixa tider under 38 innan ;).
Jag tar det lugnt, känner mig inte så speedad idag. Får se hur det blir med musiken ;)
Tack för alla kloka ord du ger mig här på bloggen. Guld värt!!! :)

Petra - Tack! Jag vet inte riktigt var allt det där kom ifrån. Bra laddning, ingen bromsmedicin senaste dagarna, fokus på teknik och grymma skor :). Har ju tränat hårt i vinter också och detta var första gången jag lät kroppen hämta hem ordentligt och ladda för lopp. Kanske tur att även träffa rätt dag då allt stämmer? :)

Staffan - Bilden är från sista 200m i 3:47-tempo. Om du tittar på tredje bilden uppifrån i inlägget under så är det mer rättvisande hållning för hela loppet. Bilden är tagen av mina föräldrar vid 16,5km.
Ska vänta in formtoppen och köra "intelligent" nu i veckan.