9 apr. 2010

9/4 Känns bra

Har nu laddad med bra mat, klunkat Vitargo och hoppat över några doser bromsmedicin. Var ute idag och sprang 4km med fartökningar för att testa lite och skaka igång kroppen. Allt verkar ok för morgondagen, lite stelt i benen men jag tror passet jag körde fick loss dom. Imorgon kommer jag vara där i god tid innan start så jag får värmt upp ordentligt, tror inte stelheten ska vara något problem.

Jag kommer också dopa mig med en ny spellista där jag valt låtar med lite högre tempo än vad jag brukar. Jag gillar filmmusik och har lagt in en hel del mixar från Dark Knight soundtracket, tror det ska ge mig en extra kick när jag behöver det. Gillar också när det är helt instrumentalt när jag springer fokuserat.



När det gäller fokus så kommer jag koncentrera mig mycket på tekniken imorgon, sitter tekniken där den ska vet jag att det kommer gå fort. Blicken långt fram, andas med magen, fram med höften och lätta steg med hög kadens.

Fokuserad!

Staffan gav mig också ett mantra att köra dom sista tuffa 5km, testade rabbla det när jag var ute på mitt pass idag. Visst funkar det! Ska bli spännande att se vilken effekt det kan ha på slutet när huvudet är värsta motståndaren. Alltid lika intressant när man kan lura hjärnan! Tack Staffan!

Snabb-Stark-Lätt.......
Snabb-Stark-Lätt.......Snabb-Stark-Lätt...........

Vi ses på andra sidan, hoppas jag har lite häftiga tider och upplevelser att skriva om.

Trevlig Helg på er!!!

8 kommentarer:

anneliten sa...

Gigantiskt LYCKA TILL!

Anonym sa...

LYCKA TILL

Anna sa...

Stort lycka till Daniel, jag håller alla mina tummar och mer därtill.

Ingmarie sa...

Har du musik även när du tävlar? Det kommer du snart att vara för snabb för. ;-) Lycka till!

Löpning & Livet sa...

Klart man har musik när man tävlar, då om någonsin :)

Stort lycka till nu!! Sub90 på halvmaran kommer du kunna skriva in i löparcv´t idag!

Daniel sa...

Tack alla! Allt känns bra idag också! Nu jäklar!

Musiken är med, har alltid sprungit med musik utom på loppet i Helsingborg för 2 veckor sedan. Blev irriterad på armhållaren innan starten så då åkte spelaren av. Kändes lite tomt utan :(
Idag har jag en ny skön hållare som inte irriterar. :)
Det blir höga BPM idag! ;)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Lycka till och trevlig helg!

Daniel sa...

Tack Helena!!! Trevlig helg till dig med!