11 juni 2010

11/6 Packar

Imorgon blir det tredje helgen i rad som jag ska på tävling, det är ett stort lopp med 30 000 startande. Broloppet är en halvmara som ska springas från Danmark till Sverige. Själv har jag fått fribiljett från mitt jobb annars hade jag nog inte ställt upp med tanke på att det bara är 1 vecka sedan Stockholm Marathon. Jag kommer därför inte "springa" loppet utan tar det som en liten sightseeing över bron.

För att jag inte ska få något "sista minuten ryck" och trots allt tokköra kommer jag vingklippa mig själv. Jag kommer inte ha på mig några Newtons utan kör i ett par neutrala Puma Complete Velosis. Jättesköna skor att lufsa runt i och visst är dom bra att springa i också fast inte imorgon. Dessa skorna tog mig runt New York Marathon utan en enda blåsa eller andra skavanker, mina fötter kommer få en mjuk och skön resa över bron!


Kommer heller inte ha någon Garmin på mig utan bara en iPod med lite skön musik. För att ytterliggare omöjliggöra att jag ska springa kommer jag ha en väska på ryggen med den "riktiga" kameran, tänkte knäppa loss lite häftiga bilder under loppet. Tror också det kan bli lite kallt att stå där ute på "havet" så min sköna paddeltröja följer med.

Ska bli riktigt roligt och mysigt detta! :)

6 kommentarer:

Linda sa...

Låter riktigt trevligt! Jag hoppas att dagen blir fin och att ni får bra väder.Och att du lyckas att ta det lugnt:)

Daniel sa...

Tack! Jag ska sitta många timmar i Danmark innan start så lite sol hade inte skadat ;)
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Hej Daniel. Jag följer dig ständigt. Alltid positiv och du har en så sund inställning till löpningen vare sig det är att springa fort eller bara njuta av dagen.

Hoppas att du får fina bilder :)

Daniel sa...

Löpningen har många sidor, jag har pressat nu hela våren så det ska faktiskt bli riktigt trevligt att ta det lugnt på detta loppet.
Är det fint väder kanske jag även laddar med en god dansk öl i solen :)
fast bara en ;)
Ha en bra helg!

Pernilla Hult sa...

Lycka till imorgon! Hoppas Du får ihop en hög riktigt fina bilder.. Ta det lugnt!

Daniel sa...

Tack Pernilla! Jag tar det lugnt, har inte ens kolhydratladdat ;). Bara laddat kameran som ska få jobba ;)