12 juni 2010

12/6 Broloppet


Idag var det då dags för Broloppet, ett lopp som jag inte skulle "springa" eftersom det låg på tok för nära Stockholm Marathon. Jag satte därför upp ett tufft mål som var att inte klara loppet under 2 timmar. Svårt att hålla igen när man har spring i benen men jag lyckades och kom i mål på 2:04:57, dessutom körde jag utan klocka.

Jag hade istället ett riktigt mysigt lopp och likaså dag, det var dock en lååång dag. 30 000 löpare vilket är 10 000 fler än Stockholm Marathon innebär en hel del logistik. När löparna dessutom ska "fraktas" hit och dit blir det en väldigt stor organisation och det märktes.

Det tog mig 12 timmar från jag lämnade hemmet tills jag kom hem igen. Glad att jag inte skulle satsa på detta loppet för jag var ganska trött när det väl började kl 16:00. Hade dock väldigt mysigt och njöt av dagen trots lite busväder. Tänker inte skriva någon berättelse om loppet eftersom jag inte "sprang" det. Jag hade ju med kameran så här kommer ett gäng bilder från min dag istället, en bild säger ju mer en tusen ord. ;)


















8 kommentarer:

Dante9 sa...

Fina bilder lite nostalgi :-)
Visst var de härligt att trängas i tunneln :-)

Anna (Orka mera) sa...

Ajamen, jag missade dig ju :( Såg dock både brudparet och killen på kryckor! Skönt med ett feelgood-pass. Själv hade jag det lite tufft på slutet :)

Anna sa...

Bra jobbat. Jag och Vilgot tittade efter dig men vi såg dig inte. Vet inte om vi kan ha gått innan du kom förbi. Vi får heja en annan gång. Hur som helst, vilka jäkla ben du har, pinnar på trots maran för en vecka sen.

Anonym sa...

Ja den killen på kryckor undrar jag över. Vilket slit men har man ett må så har man.

Tackar för bilderna :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jag blev lite orolig för dig när du skrev att du skulle springa det här loppet, men nu känns det lite bättre. ;P

Daniel sa...

Dante - Det var ganska klibbigt och vart i tunneln men väldigt häftigt :). Själv sprang jag aldrig det "riktiga" Broloppet år 2000 men det gjorde ju du ;)

Anna (orka mera) - Jag gick några vändor fram och tillbaka i startfållan men det var omöjligt att hitta dig. Vi får ses en annan gång ;). Kul att det gick så bra för dig!

Anna - Jag kom ju ganska sent till målet, inte ens mina föräldrar lyckades se mig bland allt folk. ;) Tack ändå! ;)

Peter - Killen på kryckorna tyckte jag levde lite väl farligt. Det var ganska trångt och hade någon råkat sparka till hans krycka hade det gått illa. Undrar om han kom i mål?

Helena - Jag är rädd om mig ;). Tack för omtanken!

Petra sa...

Fina bilder, och som du sager ar ju en bild mer an tusen ord.

Fostar att du ville springa broloppet fastan det var sa snart inpa maran!

Daniel sa...

Jag borde ju såklart låtit bli men det var första gången på 10 år som man fick tillfälla att springa över hela bron. Svårt att låta bli ;)
Kul att du gillade bilderna! :)