13 aug. 2010

13/8 Runda dödens rike

Körde en liten testrunda på 4km inför morgondagens lopp för att få liv i benen efter två dagars löpvila. Lite stelt i början men sedan lossnade ordentligt, drog 1km i tävlingsfart och det gick riktigt lätt och fint. Det brukar aldrig kännas riktigt bra dagen innan tävling men idag kändes det grymt, bästa känslan hittills före lopp. Nu är självförtroendet på topp inför morgondagen, det kommer gå riktigt bra!



Jag har ingen plan för loppet mer än att ta det lite lugnt första kilometern. Den börjar med en kraftig stigning där jag inte vill samla på mig för mycket syra. På toppen ska man sedan runda det gamla solskeppet till dödens rike, kanske bra att ta det lite easy där med ;)? Banan är uppmätt så att man ska hålla 1m utanför dom 58 stenarna och det kommer bli häftigt att springa där. Efter detta tror jag banan är ganska snabb och då blir det bara till att pressa och hoppas pannbenet håller hela vägen. Sakerna är redan packade och det känns som jag har full koll på läget! :)


4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Lycka till!! Jag tror det kommer gå superbra precis som vanligt! :)

Daniel sa...

Tack Andréa! Det kommer säkert gå toppen imorgon! :)

anneliten sa...

Men skorna matchar ju inte tröjan... Nåja, så snabbt som du springer kanske det inte syns. Lycka till!

Daniel sa...

Hehe!!! Jag sprang faktiskt aldrig i det där gröna linnet, det blev ett svart istället med en grön underställs-tröja. Matchade skorna bättre! ;)