22 feb. 2010

22/2 Annorlunda långpass

Jag hade egentligen lust att köra intervaller idag men så började jag kolla på hur veckans löpprogram såg ut och då blev det ändrade planer. Ett långpass idag var inte helt omöjligt att få till på löpband och borde passa veckans schema bra. Att köra ett helt långpass på löpband lät inte alls roligt även om jag gillar bandet. Det fick därför bli ett lite annorlunda långpass...

Jag körde först 14km medelhårt i 4:35 tempo, benen kändes väldigt lätta vilket gladde mig. Därefter blev det 30min styrka, stretch samt lite rehabövningar för benen. Sedan blev det löpbandet igen där jag körde 8km i ett lugnt 5:15 tempo vilket gjorde att jag totalt fick ihop 22km löpning.

Det här upplägget gillade jag verkligen och kommer säkert testa igen. Tiden gick fort på bandet och efteråt kände jag mig ganska pigg trots att jag fick ihop både kvalitetpass, distanspass och styrka på en och samma gång. En skön mix som dessutom blev riktigt rolig! :)

Bilden har inget med inlägget att göra, bara ett desperat försök
att försöka smälta snön med lite sol och värme.
Precis såhär vill jag ha det nu!!!
(bilden är från en hotellstrand på Aruba)

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Åh Aruba! har du varit där alltså? Går det att kuta där?

Daniel sa...

Vi var där på bröllopsresa 2005 fast då var jag ingen löpare och sprang inte där ;)
Tror dock det kan vara helt ok att kuta på där. Gillar man springa på sandstrand så finns där en jättelång strand och sanden blir dessutom inte varm då det inte är sand utan korall :)

Inne på ön är naturen ganska karg med stenar, klippor och kaktusar. Borde vara fint att springa där med. Vi körde dock runt på fyrhjulig motorcykel :)
Jag skickar gärna över några foto och kan berätta mer om du någon gång funderar på att åka dit.

~●Helena Pettersson●~ sa...

Fin bild. :)
Lät som ett bra långpass.
Kul att det går bra med armhävningarna också. :)

Daniel sa...

Både långpasset och armhävningarna gick super igår. Roligt när det flyter på med tanke på att jag haft två lite krassliga veckor. Hoppas det kan hålla i sig nu!! :)

Kul att du gillar bilden!!