14 juni 2010

14/6 Räknar ner

Jag brukar normalt sett inte räkna ner arbetsdagarna för att det äntligen ska bli helg igen. Tycker det är lite sorgligt när abetsveckan bara blir en transportsträcka till nästa helg, viktigt att man försöker ha roligt och gör trevliga saker i veckan också. Den här veckan är dock lite annorlunda....denna veckan räknar jag ner dagarna!


På fredag börjar nämligen äntligen årets semester, 5 hela veckor med absolut ingenting planerat. Vi brukar ofta ha semestern som ett "blankt papper", känns som just detta är semester. Blir vädret dåligt brukar vi försöka hitta en restresa till något soligt ställe och sticker på dagen och är det fint väder så har vi några av Sveriges bästa stränder runt husknuten. Blir bara vädret bra så är ju Sverige toppen att semestra i, tyvärr kan man inte alltid lita på vädergudarna ;)

I samband med semestern kommer jag också börja träna lite mer kvalitet vilket passar perfekt när jag har gott om tid. Ser också fram emot att starta semesterdagar med lite styrketräning, styrketräning ger verkligen en bra start på dagen. Man får så mycket energi av det som räcker hela dagen!

Snart...snart....är det fredag!!!

8 kommentarer:

Alexander Abrahamsson sa...

Hittade precis till din blogg, och lär fortsätta följa den! Dessutom är den riktigt snygg!

mikael sa...

Var på svensexa i helgen. Han som ska gifta sig är anmäld till Sthlm maraton 2011.
Helt plötsligt var vi 10 stycken som ska springa loppet :)

Så nu är det bara att börja träna för nästa år. Ja, så fort jag känner mig bättre från benhinnorna. Har inte sprungit på 7 dagar nu :/

Staffan sa...

Det där låter ju härligt, att inte ha så mycket inrutat och planerat och att ta dagen som den kommer...semestern kan annars vara lite av en utmaning för just träningen då man kommer bort från sina vanliga rutiner och det brukar vara många "måsten"...

Annars är det det bästa jag vet att springa på somarkvällarna. Minns ett långpass från i somras som avslutades med bad - härligt!

Daniel sa...

Alexander - Välkommen hit! Kul att du gillar bloggen! :)

Mikael - Roligt att ni blir så många till maran! Ta det försiktigt med benhinnorna, inget kul det där ;)

Staffan - Jag ser fram emot lite sköna kvällspass med bad efteråt. Det var faktiskt nära jag hoppade i plurret efter Broloppet i lördags. Tyvärr hann jag bli kall innan jag kom ur målområdet. :(

Visst kan semestern göra att man kommer ur rutinerna lite. Det fina är ju att man kan ta med sig löpningen nästan överallt om man åker bort eller nåt. :)

Ingmarie sa...

Åh det låter som forna tider (evighetslånga) sommarlov!Vad härligt!

Daniel sa...

Det känns lite som ett riktigt sommarlov, det var länge sedan jag hade hela 5 veckors semester. Känns som en evighet :)

Anna (Orka mera) sa...

Härligt med semester! Själv har jag några veckor kvar att jobba och när jag väl får semester ska jag sätta mig på en cykelsadel. Hur tänkte jag egentligen när jag bestämde det????

Daniel sa...

He he!! Cykelsemester! Tycker alltid synd om alla jag ser på cykelsemester. Det ser sååå jobbigt ut!
Ja, hur tänkte du där? ;)
Fast jag vet ju att det är en häftig utmaning du har framför dig :)