13 juni 2010

13/6 Lugn söndag


Här händer det inte mycket idag, kör lite rehab och återhämtar mig efter gårdagens halvmara. Även om jag tog det lugnt så har jag trots allt "transporterat" mig 21km med benen. Tror det gjorde mig gott och jag fick bort lite stelhet från maran, tänker dock ta det lugnt ännu en vecka med benen.

Det blir ett lätt löppass i mitten på veckan som kommer och ännu ett till helgen. Veckan därefter drar jag igång med lite kvalitet men tar ganska lugnt. Redan i morgon kommer jag starta upp med lite lätt styrketräning. Det blir bara styrka för överkroppen, känner att jag behöver få igång cirkulationen lite, kanske rent ut av blir lite discoträning ;). Jag blir väldigt seg när jag inte får styrketräna vilket jag inte alls gillar, som jag skrivit här innan så är jag lika mycket "gymråtta" som löpare.

Nu ska jag se om jag inte kan hitta lite skön dansk musik, fick en massa uppslag när jag satt i Danmark igår. Jag satt där många timmar och gillade musiken jag hörde, danska är inte världens vackraste språk men det funkar riktigt bra till musik av någon anledning.


4 kommentarer:

Jenny sa...

Bra med styrka, jag är också gymråtta!

Ingmarie sa...

Klok som en uggla, det är du det! Förstår precis vad du menar när du skriver att du blir seg av att inte styrketräna. Jag är likadan! Det "saknas" liksom något. Tack för bildvisningen från i går. :-)

Anna (Orka mera) sa...

Åh jag älskar den låten!!! Hade ingen aning att den fanns på danska dock!

Daniel sa...

Jenny - Härligt!!!

Ingmarie - Va bra att du tycker det! ;) Vill ju inte riskera något och fortsätta bygga på med min träning. Maran är över men jag tror jag har en bra grund att fortsätta bygga på nu. Motiverad är jag också! :)

Anna - Har också hört den på engelska men visst funkar den bättre på danska!? ;)