9 apr. 2010

9/4 Bosu?


Vill först tacka för alla fina kommentarer i förra inlägget, ni är för goa!!! :)

Min arbetskompis berättade idag om ett Bosu-pass hon varit på. Detta med Bosu har jag helt missat och efter det hon berättade och vad jag kunnat se på nätet så verkar det jätteintressant!



Jag aldrig blivit riktigt vän med min pilatesboll men detta redskapet verkar vara mycket bättre och övningarna man kan utföra är ju hur många som helst. Får nog kolla upp detta lite närmre innan jag skaffar en, den kostar ju en slant, (runt 900:-). Jag skulle nog vilja ha 2st dessutom.

Finns här någon som redan är bekant med redskapet så får ni gärna berätta lite. Tack på förhand!

3 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Jag räcker upp handen! Har en stående i sovrummet tillsammans med spinningcykeln,pilatesbollen, medicinbollen och foamrollern :)

Jätteskojig pryl och möjligheterna är oändliga. Men pilatesbollen är också grym. Ge den en chans till :)

Staffan sa...

Nu loggar jag ut ett par dagar, nästa gång jag tittar in här får jag läsa om hur du fullkomligt mosade sub90 på Heleneholms halvmaran.

När det börjar ta emot framåt 15-16km och de riktigt påträngande tankara kommer - kom ihåg att du då håller rätt tempo, att du har tränat grymt mycket för detta, upprepa mantrat Snabb-Stark-Lätt vid varje fotisättning och kör så det ryker :) GO DANIEL!!!

Daniel sa...

Anna - Det får nog bli en Bosu någon gång, har du en så måste den vara bra. Den där foamrollern är jag fortfarande jättetacksam för att jag såg på din blogg. :)
Får kanske ge pilatesbollen en chans till. ;)

Staffan - Det är dom där sista 5km som man ser fram emot med lite skräckblandad förtjusning. ;)
Jag kommer definitivt ta fram det där mantrat, Snabb-Stark-Lätt-Snabb-Stark-Lätt-Snabb-Stark-Lätt ;)
Tusen tack! Ses på "andra sidan" ;)