20 okt. 2015

Starkare och snabbare!

Ledsen att det dröjt lite med uppdateringen här, mitt internet har bråkat men nu har jag bytt leverantör och är igång igen.....

Idag var det dags för dom där långa backintervallerna för att jämföra med passet jag körde för två veckor sedan. Jag har tränat på bra sedan dess och hoppades på en förbättring även om det bara gått två veckor. Uppvärmningen på 3km kändes riktigt bra fast när jag sprang första intervallen var inte känslan den bästa....

Men!!! Sedan lossnade det lite och känslan blev betydligt bättre. Jag trummade på med jämna fina intervaller och tyckte jag återhämtade mig snabbare under vilan. Detta gjorde att jag vågade öka på med en extra intervall mot förra veckan. Precis som sist blev också denna den snabbaste vilket kändes väldigt bra. Jag fick dock ta i ordentligt men å andra sidan sparade jag inte på krutet sist heller och precis som sist ville jag nästa spy i en buske när jag var färdig.


Förra månaden tog jag det lite lugnt men denna månaden är just planen att köra lite tuffare och utmana på nästan alla pass. Så länge det känns bra kommer jag lägga till det där lilla extra för jag vet att det gör nytta och dagens pass var ett trevligt kvitto på att jag blir både snabbare och starkare.

Förra veckans intervaller landade på 5:48 - 5:54 - 5:44 - 5:38 och denna veckan blev tiderna 5:44 - 5:45 - 5:45 - 5:45 - 5:35. En klar förbättring och jag hade nog orkat en 6:e om jag inte kört den sista 10sek snabbare än dom andra. Om två veckor vågar jag nog prova 6st!

6 kommentarer:

Rund är också en form! sa...

Härligt!
Den där kräkkänslan känner jag igen. Fast skönt när den släpper sen... :-D

Staffan sa...

Kul att se att du är igång med både löpning och bloggande igen Daniel, det är inte längre samma "drag" kring bloggandet, det är en markant skillnad jämfört med några år sedan, vad gäller antalet kommentarer och antalet som skriver och många som bloggade förut har slutat nu. Jag håller fortfarande på men skriver inte lika ofta längre och tycker tyvärr inte att jag skriver lika bra längre men ännu så länge håller jag på :-)

Med New York coming up har det inte varit så svårt att motivera sig både till träning och bloggande :)

Daniel sa...

Malin - Visst är det skönt och man känner sig såååå nöjd efteråt! :)

Staffan - Har märkt att det är lite skillnad och jag vet egentligen inte varför? Jag har aldrig "jagat" läsare men det är ju såklart kul om någon löser det man skriver och lämnar ett avtryck så bloggen blir mer levande. Fast senaste tiden har jag varit en väldigt kass bloggare så det är inte så konstigt om det är skillnad här mot förr ;)
Det ska bli spännande att följa dig i NY och höra vad du tycker om upplevelsen!

Staffan sa...

Jag tror att många dels saknar "uthållighet" vad gäller skrivandet, skriver ett tag och sedan lägger ner, det var många som började blogga om löpning runt 2010-2012 tror jag och som sedan lagt av. Sedan tror jag andra sociala medier som t ex Instagrams ökade popularitet gjort att många kombinerar text med bild där enbart. Tack, jag ser fram emot att få åka iväg nu, jag har tränat fokuserat hela hösten nu och det känns bra att det börjar bli dags för start. Trevlig helg!

Daniel sa...

Har följt dig sista tiden och din träning inför NY ser kanon ut. Håller tummarna för bra väder i NY!

nira shalom sa...

Hej, jag heter Nira. Jag var i ett förhållande med Anderson i flera år, men han gjorde slut med mig. Jag försökte allt jag kunde för att få tillbaka honom, men det var förgäves. Jag ville verkligen ha tillbaka honom på grund av den kärlek jag har för honom. Jag bad honom med allt, gav löften, men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän, och hon föreslog att jag skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom för att få tillbaka honom. Även om jag aldrig trodde på trollformler, hade jag inget annat val än att prova det. Så jag mailade trollformaren, och han försäkrade mig att allt skulle vara bra om tre dagar, och mitt ex skulle komma tillbaka till mig. Överraskande nog hände det den andra dagen vid 16-tiden. Mitt ex ringde mig, bad om ursäkt för allt och sa att han ville ha tillbaka mig för att han älskade mig så mycket. Jag blev så glad och gick tillbaka till honom. Vi började leva lyckliga tillsammans igen. Jag lovade alla jag känner som har problem med relationen att jag skulle hänvisa dem till den enda sanna och kraftfulla trollformleren som hjälpte mig med mitt problem. Om du behöver hans hjälp kan du maila honom på babawalewiseman01@gmail.com. Han erbjuder olika typer av trollformler, inklusive kärlekstrollformler, förlorade kärlekstrollformler, skilsmässobesvärjelser, äktenskapsbesvärjelser, bindande trollformler, bryta trollformler, förvisa en älskad från det förflutna, befordran av besvärjelser, tillfredsställelsebesvärjelser och botemedel mot alla sjukdomar du lider av. Kontakta honom för en varaktig lösning på alla problem du kan ha. via babawalewiseman01@gmail.com WhatsApp +2348136951551