30 dec. 2009

30/12 Planering


Har tidigare skrivit här på bloggen att jag är med och arrangerar ett lopp som heter Sydkustloppet. Idag hade vi första planeringsmötet inför vårens lopp. Det ska bli spännande att dra igång detta loppet ännu en gång. Förra året blev vi ca 100 startande och detta året hopps vi på ännu fler så bara in och anmäl er!!!
Jag kommer tjata mer om detta loppet längre fram så ni kommer inte undan ;)

Det har också blivit lite planering inför morgondagens Sylvesterlopp. 5,4km kräver kanske inte så mycket planering men jag är ju tävlingsmänniska och gör gärna vad jag kan för att kunna prestera så bra som möjligt. Har också sett att dom bara har tidtagning på dom 10 första och då siktar jag ju givetvis på topp 10. ;)

Mina ben har varit lite stela efter gårdagens intervaller så jag körde ett lugnt återhämtningspass för att mjuka upp dom. Allt kändes toppen och det blev 9km på 43min med en snittpuls på 140bpm. Kunde också konstatera att även om det är kallt så kommer det bli för varmt att pressa på i vintertights och vintertröja imorgon. Det kommer därför bli sommartights och lite lättare kläder på överkroppen. Jag gillar inte att överhetta då springer jag mig hellre varm.

Jag har också hoppat över kvällens bromsmedicin för jag tycker att den gör mig seg i kroppen dagen efter. Det märks inte till vardags men när jag springer på max så tycker jag inte kroppen svarar så bra. Mina sprutor är definitivt ingen dunderhonung även om det är starka saker. ;)
Nu ser jag fram emot en bra avslutning på detta löparåret!!!

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Hur mycket kan man "hoppa över" bromsmedicin? vad händer om du inte tar den alls? (Eller du kanske inte har testat)

Pernilla Hult sa...

Gott Nytt är önskar jag Dig och Sofie!

Tror att kommande är blir ett ännu bättre löpår för Dig! Ser med spänning fram emot att få läsa om Dina bedrifter.

Tack för tipsen om 2-lagers tröjorna!

Snorkkis sa...

Ett stort lycka till!!!

Daniel sa...

Ingmarie - Jag tar min medicin varannan dag och om jag skulle sluta så stannar den kvar i kroppen i upp till 3 månader fast effekten avtar givetvis efterhand. Därför tror jag inte det har någon större betydelse om jag hoppar över någon gång.
Om jag inte tar den alls så ökar risken för nya skov/attacker på hjärna/ryggmärg 30%. Den bromsar tyvärr bara med ca 30%.

Pernilla - Tack!! Detsamma till dig!! Roligt att du hänger på nästa år :)

Snorkkis - Tack!! :)