23 mars 2010

23/3 Terrängskorna fortsättning..


Som jag skrev förra veckan så håller jag på att testa ett par nya terrängskor som heter Ravenous från Columbia Sportswear. Jag har inte hunnit springa i dem än men jag har promenerat i dem och testat lite lätt jogg med hunden. Måste säga att jag blev lite förvånad över hur mycket mina fötter gillade skorna. Jag kunde dock inte ha i mina ortopediska fotbäddar för det kändes väldigt konstigt av någon anledning.

Dem här skorna ska ha någon typ av ny teknologi som ska anpassa sig efter foten. Jag vet inte exakt vad det är för teknologi, det är inte så att det lyser en massa små dioder och piper till när man sätter ner foten. Något som är ganska unikt är att man har satt stödet runt hälen utanpå för att få en bättre passform, intressant!


Vilken teknologi det nu än må vara så känns det som att skon "omfamnar" foten på ett skönt sätt. Fotbädden i skon är inte plan utan aningens kupad, det är nog därför fotbäddarna inte funkar så bra. Att jag inte kan använda mina fotbäddar har inte så stor betydelse, dessa skorna kommer inte bli några mängdskor, jag springer ju inte i terräng så ofta som på asfalt. Dock kommer dem bli förstahandsvalet för långpromenader och hundturer. Imorgon fortsätter jag testa med 10k skogslöpning, fortsättning följer......

Glömde nästan....dagens träning då???
Inte mycket att berätta om, tog ett kvällspass på gymmet med 30min benstyrka plus core och sedan blev det 12km fartlek på bandet. Allt fortsätter flyta på som det ska! :)

9 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Snygga skor. :) Gillar bilden att hundtassarna fick vara med också. :)
Jag måste absolut köpa nya skor! "Springer" runt i mina tunga vinderkängor så fort jag går ut.. Eftersom mina fötter protesterar högljutt så fort jag tar på mig klackskor eller andra skor som på nåt sätt är osköna så har jag oftast gympaliknande skor på mig så om du har nåt tips till några sköna fast snygga som man kan vardagsgå promenader i så berätta gärna! :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

vinderkängor = vinterkängor. :P

Daniel sa...

Helena - Hunden sitter och spanar efter rådjur :)

Nästan alla löparskor är sköna för fötterna tycker jag och ska du enbart ha dem till promenader så finns där ju hur mycket som helst att välja på, ta dem som känns bra och ser anygga ut! ;)

Vill du ha en sko som inte sticker ut med färger och annat så har Stadium bra pris på Brooks Adrenaline just nu, det ska vara en bra sko och den är svart och "annonym".

http://www.stadium.se/sport/traning/loparskor/093053/brooks-adrenaline-gts-9-w

Vill du göra något riktigt roligt kan du designa dina egna skor med Nike ID.

www.NIKEiD.nike.com

Det kostar lite extra och en idé kan vara att testa skon i en affär innan du beställer. Annars kan den där sidan vara rolig om man inte har något bättre för sig. Har själv satt ihop några häftiga skor där, du kan även få ditt namn på skon :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Det var en ren chansning att fråga dig om skoråd men fick bra svar! ;)
Tack för tipsen!
Jag har inte tittat på länkarna än men ska göra det. Särskillt att få designa egna nike lät ju kul!! Men då får jag nog som sagt prova ut i affär först så jag vet vilken storlek som passar och så.. :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

De svarta du pratade om var snygga. :)
Nikeadressen funkade inte :O Provade med .se också men det funkade inte heller..

Daniel sa...

Aj då!! Testa att gå in på

www.nike.com

Välj region och sedan hittar du lite länkar till NikeID-butiken där, tror det finns en nere på sidan. Välj sedan Sverige som land så ser du vilka du kan köpa här och då får du också priserna i sek.
Sedan är det bara att gå loss och göra din egen design, se upp så du inte blir sittandes hela dagen bara ;)

mikael sa...

Jag försöker också göra sådär snyggt i bloggen med att lägga upp mina mål.
Vet du hur man gör?

~●Helena Pettersson●~ sa...

Det där var kul! Är inte så säker på att jag kan bränna 1900kr på ett par skor bara.. :/ Attans.

Daniel sa...

Mikael - Om du går in på "layout" i din instrumentpanel och sedan väljer du "lägg till en gadget" i din högra spalt. Där får du upp en massa olika gadgets, den jag har använt till mina mål är en vanlig "text-gadget" där jag bara har skrivit in dem. Hoppas det hjälpte dig!

Helena - Oj vad dyrt det blev!! :/