16 okt. 2009

16/10 Sovmorgon

Jag tror inte att jag sovit så gott som jag gör nu när jag tränar mycket. Det känns som jag kan sova hur länge som helst men måste jag gå upp så är det heller inga större problem. Jag jobbar skift och varannan vecka går jag upp 04:40 utan problem och den andra veckan börjar jag inte förrän 14:00, jag jobbar då till 23:00 och är inte hemma förrän till midnatt. Bonusen är att jag bara jobbar 4 kvällar och är ledig på fredagen.

Idag är det den fredagen och jag tänkte att jag skulle kolla hur länge jag kunde sova. Jag tittade inte på klockan trots att jag vaknade till av lite smällande ute på gatan. Det var jättemysigt och jag kunde långt borta höra hur regnet smattrade på takfönstret. Jag sov och sov tills det inte gick längre, nu var jag var pigg!!
Vände mig om och kollade på klockan och den stod på 11:30. Normalt sett hade jag fått dåligt samvete av detta med inte idag. Jag tror min kropp behövde denna återhämtningen efter en vecka av hård träning och mycket jobb.

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Ibland behöver kroppen en ordentlig sovmorgon!

04.40 - okristligt tidigt - huu..

Jag har ratat mina 07.15 - 16-pass för det är "för tidigt".. Kvällar och nätter passar mycket bättre. Sen att man klassas som totalt osocial här hemma det är ju en helt annan femma :)

Ha en underbar helg med fru Sofie!

Daniel sa...

Då är du nog mer en nattmänniska som mig. :)
Ha själv en superduperhelg!!