29 dec. 2009

29/12 I smyg


Det finns många fördelar med att ha ett aktivt jobb. Jag går och står hela dagen och ingen märker om jag gör lite små-övningar när jag står och övervakar maskineriet. Jag står ju ändå där så då kan jag lika gärna utnyttja situationen. Det blir faktiskt en hel del stretch och små styrkeövningar medan jag jobbar. Tycker även det håller benen fräscha hela dagen eftersom industrigolv kan vara ganska jobbigt i 8-10 timmar.

Just nu längtar jag dock till kvällen för då blir det löpbandsintervaller!!! =)

7 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Lät ju smart, passa på att stretcha och sånt när du står på jobbet. Snygga jobbarskor. :)

Joel R sa...

Själv brukar jag köra "rövlyft". Dvs när jag går från skrivbordet till kaffemaskinen. :-)

Som tur är så har jag ett jobb som innebär både kontorsarbete och utejobb. Inte så jätteaktivt dock.

Förstår att det känns i benen att gå och stå på betonggolv hela dagarna.

Anna sa...

Inte dåligt att kunna köra lite moves på jobbet. Jobbet blir ju mycket roligare också.

Snorkkis sa...

Jag har ungefär samma work-out på jobbet som Joel; lyfter på rumpan ibland, och går tom. ända till toan ibland.

Det är ju verkligen toppen att du fått in smygträningen i jobbet; det kanske du kan börja propagera för dina icke tränande för dina kollegor också?!

Daniel sa...

Helena - Svarta sandaler med stålhätta och spikskydd, sega att springa i men sköna på jobbet. Du är nog den första som säger dom är snygga :)

Joel - Ha ha!! Då får du dricka mycket kaffe så får du starka lår på köpet ;)

Anna - Visst!! Det sätter lite extra krydda på arbetsdagen :)

Snorkkis - Bra idé!! Får kanske visa min kollegor lite övningar. Just nu tittar dom mest lite suspekt på mig när jag gör mina övningar ;)

Miss Agda sa...

Smart! Fler borde göra som du!
GOD FORTSÄTTNING!

Daniel sa...

Om fler gjorde som jag skulle nog Sveriges BNP sjunka ;)
Nej, det stör inte jobbet faktiskt, man blir piggare så jag tror BNP skulle öka :)
God fortsättning på dig med!!!