27 mars 2010

27/3 Grått och mysigt


Ställde upp kl 08:00 i Malmö för att lätt löppass tillsammans med en vän. Vi sprang igenom Malmös parker i regn/hagel och hann lagom tillbaka tills Kallbadhuset öppnade 09:00. Fick kört ångbastu och några sköna dopp i havet, vet inte om 4 grader varmt i vattnet är så kallt mot vad det varit innan man svalkade gjorde det. Därefter blev det kaffe och muffins, kan man få en bättre start på dagen? :)


Hem igen och fick startat en mysbrasa och ännu mer kaffe. Har fått hem en ny laddning Nespresso med alla smakerna så nu ska här drickas kaffe!!! Musiken står John Mayer för, älskar hans röst!



Det blir också lite rehab och uppladdning inför årets första lopp imorgon. Har lagt i en extra växel och tänker köra ända in i kaklet på Helsingborgs Terränglopp.

Nu kanske någon undrar varför jag får för mig att springa ett terränglopp på 8km? Det är långpass-vila i programmet denna veckan, istället står det snabbdistans på schemat vilken man gärna får byta ut mot en tävling, det här var det bästa jag kunde hitta. Har ingen aning om vad som väntar så det ska bli spännande.

Så här mitt i lördagsmyset vill jag också passa på att önska alla som ska springa Premiärmilen imorgon ett stort lycka till!

NU KÖR VI!!!

8 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Kan Du vägleda mig lite? Jag har skapat en Mini-me på Nike+.. Men jag fattar inte hur jag ska göra för att ha den på bloggen (som Du har)..

För nu ska jag ut och kuta Jorden runt med Kinnaman =)

Trevlig helg!

Daniel sa...

Dom har tagit bort den funktionen hos Nike men jag har en HTML-code som man kan gör en "luring" med. Kan inte lägga in den här men om du har en mail-adress kan jag maila den till dig och förklara hur du gör. Vill du inte lägga ut adressen så skicka den till min mail:

minautmaningar@gmail.com

Pernilla Hult sa...

Nu blir det avancerat =/ Men jag är inte den som är den - jag testar..

pillenillan@spray.se

Hälsa Sofie!

Daniel sa...

Det ligger ett mail till dig! Hoppas det funkar annars får du höra av dig igen för det ska gå att få ordning på.

Pernilla Hult sa...

Tack så mycket för hjälpen! Fick ändra lite i inställningarna på Nike+, sedan blev Mini-me synlig =)
Tack igen!

Lycka till imorgon när Du ska springa terränglopp!

Daniel sa...

Tack! Det ska nog gå bra!

Kul att det funkade, antar att du var tvungen att göra din profil offentlig i inställningarna.
Nu ska du bara få lite fart på den med! ;)

Ingmarie sa...

Lycka till!

Daniel sa...

Tack!! :) Såg din kommentar innan starten idag, tror det hjälpte för det gick bra! :)