5 apr. 2011

Som en klocka

Då var sista riktiga passet avverkat innan helgens tävling och det blev 14km med intervaller på 8x500m i mitten. Gav mig iväg över ett ganska mörkt och blåsigt Söderslätt och regnet hängde i luften men jag brydde mig egentligen inte mycket om det. Känns lite som en skolavslutning när man börjar närma sig sista passen i ett program och med allt slit bakom sig kvittar det liksom. Vi går mot ljusare tider och det kommer bara bli bättre och bättre nu vilket är glädjande!

Intervallerna skulle bara springas med flyt utan att jag skulle ta ut mig helt, vilan var också hela 90sek rakt igenom så det var riktigt snällt idag. Istället för att utmana fick jag krydda med något annat och den stora utmaningen blev att försöka springa alla intervallerna så jämt som möjligt. Den första fick bestämma tempo och den landade på 1:39 med 3:21min/km, sedan var det bara att försöka ligga jämnt och fint runt 3:20 tempo hela vägen. Jag hade förprogrammerat passet och i rutan såg jag bara hur mycket distans jag hade kvar samt vilket tempo jag höll. Tiden var dold under intervallerna vilket gjorde det väldigt spännande och det blev en rolig utmaning. Eftersom jag inte skulle pressa fullt ut kunde jag istället koncentrera mig på klockan och tempot, måste säga att jag var äckligt nöjd med resultatet!




8 kommentarer:

Helena sa...

Hihi, begriper verkligen ingenting av de där siffrorna :-D
Men du ser så nöjd ut så det är säkert toppenbra! Vet i alla fall att du springer 5 km dubbelt så fort som jag, det är ju alltid något :-D
Stort lycka till nu inför tävlingen, det kommer gå galant!
Har förresten fått sniff på en ny liten produkt som kan vara av intresse för oss, ska ju dessutom berätta om D-vitaminprojektet, det kom av sig lite... Vi hörs!

Bästa hälsningar till er//kram H

Ingmarie sa...

Snuskigt bra!

Unknown sa...

Ja, riktigt bra. Lycka till på Lördag. Skulle egentligen vilja springa det loppet då det ingår i Veterancupen. Men det är lite väl hårt att springa 2 halvmaror på en vecka =)

Olov sa...

Du springer som en klocka =)

Olov sa...

Ojdå, såg att den vitsen var din överskrift, får komma med en annan dålig vits istället.

- Klockrena tider

Daniel sa...

Helena - Lite rörigt förklarat med siffrorna kanske? ;)
Ska bli spännande att se vad du har att berätta! Tack för lycka till:et! Kram!

Ingmarie - :D

Adam - Tack! Förstår att två halvmaror blir lite tufft och dessutom är det bara HELmaran som ingår i cupen ... hehe ;)

Olov - Visst är det klockrent! :)

Sara sa...

Jag hade också varit äckligt nöjd :D

Daniel sa...

hehe! Tror inte jag kan göra om detta Sara!