5 sep. 2012

Hur går det med Kina?

Jag får många frågor från min omgivning om hur det går i Kina med vår adoption och kanske finns här också någon bloggläsare som undrar? Mitt svar är att jag inte hört något och vi förväntar oss inte heller att höra något förrän tidigast i oktober månad. Egentligen vet vi inte något om detta heller men om man tittar på tidsperspektivet för par som nyligen fått besked så borde det hända saker i oktober. Detta är också det slutgiltiga beskedet och efter det är det 100% klart och då ska det firas!


Jag trodde att denna väntan skulle kännas jobbig nu när vi har fått bilder och vet vem vår blivande son är. Det känns trots allt inte så jobbigt utan det är mest spännande och jag tror det är nyttigt att det inte går för fort då det finns saker att förbereda. Efter 13 års barnlängtan med utredningar kring barnlöshet och flertalet misslyckade IVF-försök är man också ganska härdad och nu är det bara dom sista meterna på upploppet kvar. Det känns helt ok att vänta men helst av allt skulle jag såklart vilja åka till Kina NU!!!

Inga kommentarer: