22 okt. 2012

Fixar

Det är fortfarande en hel del förberedelser kvar inför Kina och även när vi kommer hem finns det saker som redan nu måste planeras. Idag fick jag betat av lite då jag fick bokat tid för en tropikundersökning som Noah måste göra när vi kommer hem. Här tar man diverse prover för att se så att allt är ok och sedan gör man en uppföljning hos en läkare en tid därefter. Nu har vi ju valt att ta emot ett barn med special-needs men detta gör man på alla adoptivbarn för att se så att allt är bra. Jag fick också ringt ett samtal till våra socialsekreterare då dom ska göra en återrapport till Kina en månad efter att vi kommit hem vilket blir kring jul. Kina kräver flera återrapporter vilket jag skrivit lite mer om i detta inlägget.

Det var verkligen roligt att ringa dessa samtalen för alla tycker det är så roligt att det nu äntligen är dags! På sjukhuset pratade jag  med växel, labb och en sköterska på barnmottagningen. Alla ville gratulera när jag sa vad det handlade om och tyckte det var helt fantastiskt trots att det var främmande människor som vi inte har varit i kontakt med innan. Vår socialsekreterare tyckte också det var kul såklart och lät så glad på andra sidan luren! Härligt med glada människor och trevligt bemötande!

När jag ändå var igång bokade jag också tid för service på bilen samt däckbyte för vinterdäck. När vi kommer hem från Kina är vi nästan inne i december så det är bäst att vara förberedd på skitväder också har vi en bil som är i trim för vintern.

Trimning av frisyren blev det sedan och jag ber om ursäkt för den dåliga övergången ;). Jag har under en tid gått runt med en "hjälm" på huvudet för att låta håret växa ut lite då jag var sugen på en ny frisyr. Senaste åren har jag bara klipp mig kort för att det ska vara praktiskt när man tränar men nu var jag sugen på att få en "frisyr" igen.

Hjälmen

Jag har en idé att det kan passa mig med lite rockabilly-stuk och min frisör höll med. Längden är inte så bra för att få till kaxiga kanter än men det blev ändå helt ok. Jag trivs i frisyren och när jag ska dit igen i december ska vi nog kunna göra den lite kaxigare också! Väx nu!!!






4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Blev jättesnyggt! :-)
Kram M

EvaD sa...

Snygg frisyr!

Anna (Orka mera) sa...

Jättefint! Den frisyren kommer springa fort i New York!

Daniel sa...

Kul att ni gillar! Den kommer göra mig snabb i New York! \../