17 mars 2013

Vindpinat


Dagens långpass var ingen höjdare då jag höll på att blåsa sönder ute på slätten. Det blåste stundtals så hårt att jag inte kunde hålla mer än 6:30-tempo och det gick knappt andas för vinden ville blåsa tillbaka luften ner i lungorna. När jag väl hade vinden i ryggen blev även det jobbigt vilket är ovanligt. Jag fick konstigt löpsteg och inget kändes naturligt även om tempot blev betydligt högre än när jag hade vinden mot mig. Mitt tidsmål för dagen var att vara ute upp mot 2 timmar och distansen fick bli vad den ville med tanke på vinden. Vid 1:45 och 20km löpning var jag mer än nöjd och belönade mig ett varmt bad tillsammans med en kall öl!

3 kommentarer:

Elin sa...

Verkligen bra jobbat med tanke på vinden! Det är enormt jobbigt att bo på slätten när det blåser på det här viset. Det är ju till och med jobbigt att gå ut och hämta posten!

Anonym sa...

Usch, det LÅTER t.o.m. kallt (även i beskrivning)... :-O
Skönt med ett varmt bad efter!

Åh vad sugen jag blev på trailcampet!!! Kan jag skita i risveden terräng och åka på läger istället? Hm... ;-D

Daniel sa...

Elin - Haha! Ja även posten är jobbig att hämta i detta vädret! :)

Västgötskan - Sätt dig på reservlistan och låta slumpen avgöra ifall du får en plats :)