9 sep. 2013

Springer igen

Jag har vilat i över en vecka efter Trelleborgsloppet då kroppen inte har känts bra. Bihålorna har varit lite irriterade och jag har haft lite småkänningar i halsen men annars har jag egentligen känt mig ganska pigg. Med tanke på känslan under och efter loppet förra lördagen tyckte jag ändå det var bäst att ta en lite längre vila.


Idag var det dags att testa kroppen igen och det blev ett kort pass på 6km med lite tempo för att känna hur kroppen svarade. Det var en lätt känsla och tempot blev strax under 4:20min/km där jag knappt blev andfådd. Efteråt kändes också kroppen riktigt bra så jag hoppas jag ska kunna träna fullt ut nu igen.

En vilovecka kanske inte var fel trots allt då jag tränat bra under sommaren och kommande helger väntas lite roliga löparäventyr och utmaningar. Det blir Trailcamp Körsbärsdalen-andra sommaren till helgen vilket jag sett fram emot länge. Nästa helg väntar sedan en halvmara där jag tänker gå på max och det blir också sista halvmaran för året. Det ska bli spännande att se var jag ligger på halvmaran i dagsläget. Jag persade på denna banan förra året med 1:22:09. Tror inte jag ligger där idag men man vet aldrig, kroppen är en märklig sak och kan överraska ibland....

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Härligt! Och lyllos dig (och de andra) som ska på trailcamp i fina Brösarp. Have fun!

Daniel sa...

Det blev en bra trailcamp! :)