25 okt. 2015

Långpass med tävling

Japp! Det blev som planerat idag och jag fick till ett fint långpass med Yddingeloppet 12km på mitten. Jag kan inte säga att det var världens bästa kropp att springa med idag men jag är ändå nöjd med passet och loppet.

Redo för start!     Foto: Min mamma

Jag sprang 6km innan jag ställde upp för start och tog det ganska lugnt i början. Ökade lite sedan och började springa om folk. Efter 8km släppte jag på lite till och fortsatte plocka löpare. Jag kom i mål lagom trött med ben som brände efter dom många backarna. Tiden för 12km blev 53:29 vilket egentligen inte säger mig så mycket med tanke på att jag inte satsade. Jag hade dock en liten målsättning att komma under 55min så det var jag nöjd med.

Sedan joggade jag tillbaka 4km till bilen och totalt fick jag ihop 22km. Ett fint långpass med en hel del kvalitet! Det var också en helt underbar höstdag i skogen och jag hoppas hösten fortsätter på detta viset!

1 kommentar:

Anna (Orka mera) sa...

Kaxigt att bara slänga in ett lopp så där mitt i långpasset. När vi vanliga dödliga tyckte att de där 12 km kändes rätt lagom :)