12 juli 2009

12/7 Långdistans

Gick upp 08:00 för att köra veckans långdistanspass på minst 20km.
Fint väder men det kändes lite segt dom första 5 kilometrarna. Antagligen var det gårdagens dos av bromsmedicinen jag tar som satt kvar lite. Brukar normalt ta den tidigt på kvällen men igår var jag på konsert så det blev inte förrän efter midnatt igår. Jag brukar inte få några biverkningar av min medicin men jag tror att den försämrar min prestation i ca 12 timmar efter injektionen, tycker att jag kan se ett samband...


Efter 5 kilometer började det lossna för mig, släppte på lite skön musik i Ipoden och sen var det bara att ösa på. Försökte hålla pulsen runt 150 som är en bra arbetspuls för mig. Jag var väldigt förvånad för jag lyckades hålla kilometertider ner på 4:25 i kuperad terräng utan att förta mig, kanske är det första veckan av formtoppning som redan börjar få effekt???


Jag kände mig som ett riktigt krutpaket och hade bra klipp i steget hela vägen om jag bortser från dom första 5 kilometrarna.
Det blev 21km på 1:38 med en kilometertid på 4:40 i snitt och jag kom hem "utvilad"!!! Sjukt skönt och jag hade fortfarande hela dagen framför mig. Brände dessutom 1800 kalorier så jag tänker unna mig något gott idag =)

Jag hade inget vätskebälte denna gången heller.... MÅSTE FIXA DETTA!!!



Inga kommentarer: