19 juli 2009

19/7 Trubbel....

Idag blev det 5km lätt löpning innan frukost. Tyvärr så verkar inte mitt knä bli bättre så det får bli en träff med naprapaten i veckan och jag kommer inte springa en meter innan han kollat på mitt knä.
Han lär väl skälla på mig när jag kommer tillbaka efter så kort tid.

Faktum är dock att denna gången är det mitt andra knä som strular, mitt vänstra knä som vi jobbat på är fortfarande bra så det är ändå positivt.
Vi får väl se till att ge det andra lite mer fokus så ska det nog också bli bra.

Jag har ju en halvmara att springa nu i augusti som jag tänkte jag skulle ha toppat formen till men jag får nog tänka om och se det som en del av träningen till New York maran, lite synd att jag inte kan köra för fullt just nu för jag känner mig väldigt taggad.

Det är ju som vanligt att inget ont som inte för något gott med sig, nu kan jag lägga mer krut på styrketräningen och det är inte heller fel. Jag mår väldigt bra av att styrketräna också så det känns bra trots allt, kanske kan jag även bli klar med min trapets som jag håller på att snickra ihop......

Idag är det exakt 15 veckor kvar till starten......viktigt att inte falla på mållinjen nu ;-)


Inga kommentarer: