20 juli 2009

20/7 Den stönande gubben.

Idag blev det ett pass på gymmet innan jobbet, tyvärr så var den stönande gubben där idag. Jag kan inte träna när han är där, jag brukar normalt kunna koppla bort sånt här men när han är där går det bara inte.
Han stönar högt och ljudligt från första repetitionen till sista i varje övning..........

wwhhhaaa hhhuuaaaaaa höööööö wwwhhööö!!

När han inte stönar så sitter han och stirrar på mig när jag tränar medan han samtidigt petar näsan och kladdar på maskinen....urrrk!!! Ibland blir han också varm och då brukar han badda sig med en servett på pannan....ser ganska roligt ut så det kan jag stå ut med =)

Eftersom inte ens min iPod lyckades överrösta stönandet utnyttjade situationen och gick in i ett annat rum där jag kunde köra mina core-övningar på en madrass. Jag kunde fortfarande höra stönandet men det blev inte så påtagligt där inne.
Det blev ca 15min coreträning för att hänga på den här anti-ostbåge utmaningen.

15 minuter var också tillräckligt för att stönandet skulle upphöra och jag kunde köra vidare ute i träningslokalen. Det blev ett hårt pass för rygg, bröst och armar tillsammans med lite tung musik i iPoden.....eller "huggorma-musik" som min far kallar det ;-)

Idag fick jag också pratat med min naprapat om mitt knä. Han tyckte det lät som en överansträngd sena och tyckte jag skulle ta det lugnt med benen veckan ut. Blir det inte bättre tar han in mig för service nästa vecka.

Om du läser detta Andreas........BYT SKOR!!! Du kan inte springa runt i ett par Nike Pegasus från 90-talet, det är inte nyttigt för dig!!!

Inga kommentarer: