22 juli 2009

22/7 Ett snedsteg

Jag kunde inte vänta till helgen utan idag blev det en tur till Löplabbet för att testa ett par Asics Kayano.

Fick tag på "rätt killle" som hjälpte mig. Jag vet att jag pronerar men han tyckte ändå att jag skulle ta en tur på löpbandet i deras testskor för att kolla mitt steg, till min stora förvåning så hade jag ett neutralt steg. När jag testade ut mina första löparskor för 1 år sedan sa dom att jag pronerade och jag har också haft skor avsedda för detta.

Antagligen fick jag tag på "fel kille" den gången men det är ju lite oroväckande att jag har sprungit 100 mil i ett par skor för pronering när det nu visar sig att jag har ett neutralt steg, kanske inte konstigt att jag har haft problem.....hmmmm


Jag fick testat Asics Kayano men det funkade naturligtvis inte, fick helt fel isättning. Istället plockade killen fram en gäng skor för neutrala steg som jag fick plåga på löpbandet och bli filmad.


Vi hittade ett par Puma Complete Velosis som satt som gjutna på foten. Jag kände ett bra rull i steget och isättningen var perfekt =)........det blev ett givet köp!!

Var skulle jag nu sätta mitt Nike+chip i ett par Puma??? Jag gick in i MAC-support butiken och där hade dom ett fint litet kardborrefack till chipet som man kunde sätta i snörningen...kanon!! Nu har jag ett par Nike -pimpade Puma....



Träning idag då?? Inte mycket....började direkt dagen med att göra "korset" i sängen, man ligger ju alltid på rygg när man börjar dagen så det ska utnyttjas ;-) Korset är en övning jag fått av min naprapat för att öka smidigheten, sedan blev det lite "Jane-Fonda" övningar för benen.

Jag fick också ihop promenader på totalt 5km....hund-promenad och till och från jobb-promenad för service av bil, måste också räkna in några repor på Löplabbets löpband och mitt knä kändes bra, ser fram emot att få testa mitt nya neutrala steg på fredag.

Det blev också lite "gapa-stort" övningar hos tandhygienisten....bra för smajlet =)

Inga kommentarer: