25 juli 2009

25/5 Skön lördag

Gick upp tidigt eller man kanske ska kalla det för " i tid " idag för jag brukar gilla att sova länge på lördagar.
Startade dagen på gymmet tillsammans med min goa fru.
Det blev först 5min uppvärmnings jogg-löpning på löpbandet. Knät var lite bättre idag men gjorde lite ont efter dom 5 min så då gick jag av. Det är fortfarande svullet så jag fortsätter ta det försiktigt till jag har gjort en haveriutredning hos naprapaten på tisdag.

Sedan gick jag loss på vikterna. Det blev en genomkörare i 1 timme för hela kroppen, det kändes också bra att träna benen trots knät så dom fick sig en omgång, dock försökte jag köra övningar utan att belasta knät för mycket, det blev en hel del vader och baksida på låren.
Jag hade en enorm energi idag och jag fick jobba för att trötta ut mig, hade fin muskelkontakt hela tiden och det kändes bra. Det kan vara så att jag har lite mer energi över till styrketräning nu när jag inte springer, alltid något positivt...

Efter detta blev det en tur till Löplabbet igen för att införskaffa ännu ett par skor, denna gången blev det ett par fina Reebok i damstorlek ;-)



Inga kommentarer: