17 aug. 2009

17/8 Mjukstart

Då var Prinsens Minne just ett "minne" blott, medaljen har redan börjat rosta. Den tålde nog inte höstvädret så bra.
Jag tog hela söndagen till vila och körde endast stretchövningar. Det känns fortfarande i ena benet att jag gjort en ordentlig ansträngning på loppet. Jag tror att jag undermedvetet spänt mig i högerbenet där jag haft problem med knät. Framsidan på låret känns ansträngd så jag väntar en dag till med löpningen. Mitt andra ben är dock kanon och vill springa igen.

Idag blev det en snabb tur till gymmet. Jag hade egentligen inte så mycket tid men jag fick klämt in ett 40min kvalitetspass. Det blev enbart maskiner då jag tycker det passar bra när jag har tidsbrist. Slipper ju ödsla tid på att ta fram och lyfta av och på vikter då.
Jag fick tränat rygg, mage och armar på 9 olika stationer. Det blev 2x10 reps på varje och det kändes bra i kroppen idag. Hade fin muskelkontakt och gott om energi. Kunde inte låta bli att avsluta med lite bicepscurls med skivstång. Tycker det är väldigt skönt att avsluta med detta.
Det kändes bra att vara tillbaka på gymmet igen, det har nästan bara blivit löpning och förberedelser för loppet senaste veckan.

Inga kommentarer: