28 aug. 2009

28/7 Ett år senare

1 år sedan
Väldigt mycket ostbågevarning på mig
men det har hänt en del på ett år tror jag....

Imorgon är det 1år sedan jag sprang min första löptävling. Jag hade löptränat i 1 månad och det var dags att springa milen på Trelleborgsloppet. Hade aldrig sprungit så långt som en hel mil innan så det var med skräckblandad förtjusning jag stod på startlinjen den där soliga morgonen.

Jag hade ett riktigt tufft lopp hela vägen och dom sista 3 kilometrarna var som att springa i eld. Mitt mål var att inte stanna upp förrän någon framför mig gjorde det. Alla bara sprang och sprang och ingen verkade ge upp, detta är inte sant tänkte jag, snart måste någon ge sig!! Jag riktigt önskade att någon skulle ge upp så jag skulle få stanna men icke. Till sist kändes det som tusen nålar i kroppen men jag fortsatte ändå, på upploppet var jag ganska irriterad på killarna framför mig för att dom aldrig ville ge sig så jag bestämde mig för att ösa förbi dom innan mållinjen och lyckades. Min fru som skulle ta foto hann inte med i turerna. Det blev bara foto på ryggen. Bilderna blev ett bevis på att jag spöade den sista av dom outtröttliga killarna på mållinjen och kom i mål på 46,56. Jag var väldigt nöjd med detta!! =)





Imorgon är det dags för Trelleborgsloppet igen. Det ska bli intressant att se vad 1 års träning har gett. Jag är dessutom över 7 kilo lättare trots att jag byggt muskler på gymmet 3 dagar i veckan. Imorgon blir det ingen dödvikt att dra runt på och min gamla tid tänker jag pulverisera!! Grrrrrr!!!

2 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Lycka till i morgon, spring så öronen glöder :)

Daniel sa...

Tack! Jag öser på så mycket det går!!