31 aug. 2009

31/8 Segt men bra


Det blev en hejdundrandes bröllopsfest i natt. När det står vodkaflaskor på borden en söndag och toastmastern börjar med att säga, "Om ni ska bära runt varandra på stolar så se upp för kristallkronor och låga dörrkarmar", då vet man att det blir ös. Varningen hjälpte inte för en av gästerna åkte ändå upp i en kristallkrona så prismorna flög.

Jag dansade halva natten, drack mycket vatten och gjorde mitt bästa för att inte få hälsenan avtrampad. Det hade varit surt att bli skadad på detta viset. Jag fick också pratat lite löpning för i beskrivningen av gästerna stod det bla om mig, "Keep fit fanatic who is currently training for the New York Marathon". Det väckte lite intresse så det var kul.

Tanken var att jag skulle sprungit snabbdistans nu på förmiddagen innan kvällsskiftet men det fick bli en långsamdistans med hunden istället. Jag hade inte mycket energi efter nattens nöjesmotion. Imorgon blir det 9km lugnt istället och på onsdag kör jag tusingar igen.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej, jag har precis hittat till din blogg som jag u kommer följa! Vilken grym tid du hade på milen i lördags, stort grattis!

Daniel sa...

Tack Anna!
Roligt att du vill följa min blogg, jag har varit inne på din några gånger och kollat, mycket inspirerande!! Tror du sprang om mig i ett regnigt Halmstad för någon vecka sedan. :)