12 sep. 2009

13/9 Äntligen innebandy!


Om man tar en fullstor innebandyplan och delar den på tre. Sätter in stora mål med målvakt och endast 3 utespelare, kryddar med regler som tillåter lite tuffare spel så får man SIL. Det är kanske inte världens tuffaste innebandyliga men det är väldigt intensivt och det smäller en del, 3 x 11 min kör man varje match.


Vi spelar i div 1 och idag hade vi 2st matcher. Jag hade inte rört min klubba sen början av sommaren. Det kändes lite ringrostigt men jag hade definitivt benen med mig idag. Första matchen förlorade vi men det gjorde inte så mycket för det var en rolig match ändå och vi spelade helt ok. Det var trevliga tacklingar på ett schysst sätt och dessutom fick jag igång målskyttet direkt, brukar oftast träffa allt utom just målet. Jag fick in 3 bollar i mål efter fina passningar.

Andra matchen gick bättre och den vann vi nätt och jämnt. Fick gjort mål här också och var nära att göra självmål på slutet när jag styrde upp ett motståndarskott i vår egen ribba. Phhuu.... tur inte den gick in för då hade vi inte vunnit. Den här segern tyckte jag var vår målvakts förtjänst. Vet inte hur många räddningar han fick göra men det är skönt att ha seriens bästa målvakt i laget ;)


Sammanfattningsvis kan jag konstatera att benen kändes bra hela tiden och jag tror att jag för första och antagligen enda gången leder vår skytteliga. Inte för att jag egentligen bryr mig om detta även om jag gillar statistik. Hursom så är det roligt att vara igång med innebandyn igen =)

2 kommentarer:

Grapefruitboy sa...

Hej!

Upptäckte din blogg precis och blir inspirerad av vad jag läser. Använder också träning för att "bota" mig själv - även om min "sjukdom" tyvärr är självförvållad...

SIL låter spännande - värsta cardioträningen ju. Ska kollas upp.

Allt gott!

Daniel sa...

Visst är träning bästa medicinen ;)

Klart du ska kolla upp SIL. Det finns i hela landet och har du inget lag finns det säkert någon som söker spelare.
Det är riktigt bra cardio!! :)

Allt gott till dig med! Lycka till med träningen!