16 sep. 2009

16/9 Stör ej! Jag tränar!

Visst går det att träna på resande fot! Det var nog en galen idé att göra detta och om någon hade sett mig så hade dom säkert kallat på gubbarna i vita rockar illa kvickt.

Med en iFitness och lite fantasi går det att få till ett bra träningspass på ett hotellrum. Jag hade ett litet problem i mitt lilla enkelrum och det var att det inte fanns några ytor. Fick flytta på allt som inte satt fast och samlade det mitt på sängen.

Efter detta var det bara att ösa på. Ingen träningsmatta behövdes heller när det var mjuk heltäckningsmatta överallt, Perfekt! Jag fann också att bordet var väldigt välbalanserat mellan skivan och foten. Det blev en perfekt skivstång eller en gigantisk hantel på ca 20kg. Gick jättebra att köra lite curls och annat roligt med. Som sagt lite galet detta men jag kunde inte låta bli att testa.


Idag på morgonen fick jag också användning av badbyxorna jag tog med. Det var ett fint hotell med spa-avdelning och pool så jag fick även simmat och badat jacuzzi innan frukosten vilket blev en skön start på en låååång dag.

Maskinen jag tittade på var väldigt imponerande och den är bra mycket längre än den jag har idag. Hoppas vi kommer köpa denna för då kan jag köra korta intervaller längs långsidorna om det skulle strula i båda ändarna samtidigt. :)

2 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Hahahaha, det var nog tur du hängde ut stör-ej-lappen. För vad skulle städerskan ha trott om hon kom in och hittade alla möbler i sängen? Och en konstig filur som körde bänkpress med ett bord :)

Daniel sa...

He he! Hon hade nog kört ut mig. Jag hade även på säkerhetskedjan, så jag tog inga risker :)