18 sep. 2009

18/9 Dags igen

Imorgon blir det lite tävling igen. Jag ska springa Skanör-Falsterbo Runt som är en ½mara. Sprang detta loppet för ett år sedan och det var också min första halvmara. Jag hade inte sprungit längre distans än en mil innan dess så jag var lite nervös över hur min kropp skulle reagera.

Jag startade bland dom sista för att jag inte skulle gå ut för hårt. Loppet gick förvånansvärt lätt och jag började springa om folk vilket stärkte mitt psyke. Jag började nästan stelna till lite i överkroppen så jag sprang och stretchade med armarna lite då och då för att jag inte skulle bli för spänd i överkroppen. Såg kanske lite lustigt ut....


Det här med löptävling var fortfarande något nytt för mig. Jag ville hålla mig sval hela tiden så vid vätskestationerna hällde jag vattnet över mig. Efter ett tag tyckte jag att det luktade mycket citron och att det var något konstigt med min tröja. Nybörjare som jag var hade jag inte fattat att det var sportdryck i en del av dom där muggarna. Smart Daniel!!!

Loppet blev väldigt lyckat ändå. Det gick lättare än väntat och jag kom in på 1:45:10 vilket jag var nöjd med. Jag hade min trogna fanclub med som gav mig blommor och gratulerade efteråt.

Imorgon ska jag försöka putsa till den där tiden lite, mina fans är som vanligt med så det går säkert bra. Något som är roligt är att min kära fru ska ställa upp på 5km loppet, heja Sofie!!!
Vädret verkar också bli bra så jag ser fram emot en superlördag imorgon.

14 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Ahh, jag sprang den som min andra halvmara 2006. Fast jag har inga goda minnen därifrån. Kommer ihåg att banan kändes väldigt platt, fyrkantig och långtråkig. Och att sportdrycken var utspädd!! Men lycka till anyway, både till dig och frugan! Håller tummarna för pb!

Joel R sa...

PB lär väl inte vara några problem om du höll igen sist och med tanke på de tider du presterar. Jag önskar lycka till i alla fall!

Daniel sa...

Anna - Tack! Visst är det inte världens roligaste bana. 2 varv är det ju också så det blir samma sak om igen.
Kanske tur att dom spär ut sportdrycken om jag ska hälla den över mig :)

Joel - Tack! Nej, PB ska inte vara några problem. Går det som jag vill ska jag ner en bit under 1:40. Vågar inte hoppas för mycket bara, då brukar det bli pannkaka av det. ;)

Staffan sa...

Slappna av och fokusera på steg och andning och jag tror du går in på 1:35:50 imorgon.
Lycka till!

Daniel sa...

Det där låter bra Staffan! Tack för tipset, ska tänka på detta. Jag hoppas du har rätt angående tiden :)

Anonym sa...

Lycka till imorgon hoppas vädret håller i sig. Det blir blir det säkert en bra tid. Tror på 1:40:50
Avundsjuk på dig :-)

/Daniel

Daniel sa...

Tack Daniel! Vi får väl se vem som får rätt med tiden :)
Trevlig helg på dig!

Snorkkis sa...

Oj, här avverkas det tävlingar på löpande band! Verkar passa bra in för fomtoppningen så småningom. Lycka till!!!

Anna sa...

Stort lycka till. Jag skulle sprungit milen imorgon men bangade ur, formen är kass. Du kommer persa duktigt!

Daniel sa...

Snorkfröken - Tack! Jag försöker ligga på så gott det går nu och så mycket som kroppen tillåter.

Anna - Tack ska du ha! Tråkigt med formen men du kommer tillbaka snart. Jag håller tummarna för dig! :)

Pernilla Hult sa...

Lycka till idag! Hoppas Ni får bra väder att springa i. Hejar lite extra på Sofie :)

// Pernilla

Daniel sa...

Tack Pernilla! Vi är på plats nu och solen strålar :) Sofie hälsar och tackar. Ha en fin dag själv!

Petra sa...

Lycka till! Du kommer säkert få till en bra tid!

Daniel sa...

Tack Petra och välkommen hem! :)