22 sep. 2009

22/9 Kändis på jobbet



Jag hamnade med på ett hörn i vår företagstidning. Den trycks i 4000 ex och går ut till anställda, kunder och företag i regionen. Kul att bli lite uppmärksammad!

Jag tillhör en liten produktionsenhet på ett större företag. Dom flesta känner inte mig så bra men dom vet att jag har ms. När man ligger inne på sjukhus så sprider sig ryktet snabbt.
Jag har hela tiden varit öppen med sjukdomen men jag är lite rädd för att många ser mig som "den där killen med ms". Känns inte riktigt bra men nu tror jag att jag kan få bort den där stämpeln lite. Förhoppningsvis kommer dom tänka på mig som "den där knasbollen som springer maraton istället". Känns bra mycket bättre!

Nu ska jag ju bara få till ett maraton också ;)

6 kommentarer:

Åsa sa...

Kul! Inspirerande blogg.

Joel R sa...

Som du säger, lätt att bli stämplad. Antar att det är lätt att folk tycker synd om en när man har en kronisk sjukdom. Det här borde ge dem andra tankar! Kul.

Daniel sa...

Åsa - Tack! Roligt att höra! :)

Joel - Ja, det kan bli lite konstiga situationer ibland. Lätt att folk går som katten runt het gröt. Jag har dock full förståelse för det. Därför brukar jag försöka bryta den där barriären så mycket jag kan med att vara öppen om allt. Det är inget konstigt egentligen. Vi har alla våra krämpor men det blir lite mer laddat med en diagnos.

Petra sa...

Kul! Folk kommer nu att tänka på dig=löpning (och framför allt marathon) så det är ju jättebra! Fin bild dessutom. Du ser ut att hålla bra fart:)

Snorkkis sa...

Ja vad kul att bli uppmärksammad för en sån grej! Och nu kommer du aldrig att kunna slappa till dig så länge du är kvar på samma jobb.

Daniel sa...

Petra - Visst är det toppen! :) Bilden kommer från spurten på milloppet jag sprang för någon vecka sedan. Tror jag höll hyffsat tempo där. Min mamma lyckades trots allt hinna fram med kameran :)

Snorkfröken - Nej nu går det inte att bli soffliggare. Jag gillar att känna lite press så det är bara positivt :)