25 sep. 2009

25/9 Något konstigt

Fick igår en konstig känsla i ena knät. Det gör inte ont men det "maler på" och värker lite. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det men jag började med Voltaren igår i förebyggande syfte. Jag kör med både kräm och tabletter. Det känns inte riktigt bra med tanke på att det är Lidingöloppet imorgon.

Jag fortsätter hursom att kolhydratladda och ser fram emot loppet. Det gör inte ont när jag springer eller nåt så jag tror inte det är så farligt. I värsta fall bryter jag loppet om knät börjar strula för mycket, vill inte riskera något. Tanken är ju att jag bara ska ta det lugnt och njuta av loppet så det ska säkert gå bra ändå. Dom lovar ju dessutom 20 grader varmt och strålande sol i Stockholm under helgen så det bådar ju gott.

Angående kolhydratladdningen så har jag nu gått över från bilar till Vitargodrinkar. Funderade på att testa kondisbitar. Det låter ju bra med kondition på bit :)

4 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Haha, kondisbitar måste ju vara perfekt inför Lidingöloppet. Dessutom säkerligen godare än vitargo. Synd att jag inte ska springa så jag får kolhydratladda med lite sånna :)

Hoppas knät bara är inbillning. Ditt knä ska inte strula mer nu! Så de så! Ta med rullen i handbagaget!

Daniel sa...

Du kan säkert ta dig några kondisbitar med gott samvete ändå ;)

Precis! Mitt knä ska inte bråka mer, punkt slut. Jag hoppas det bara är jag som är hypokondrisk. Rullen följer inte med. Vi kör upp imorgon tidigt som sjutton och springer pang på liksom. Inte bästa uppladdningen kanske.....

Pernilla Hult sa...

Du är makalös! LL också, så nära inpå förra loppet..

Lycka till i helgen och hoppas knät slutar spöka!

Daniel sa...

Tack Bumbi! Visst är Lidingö lite väl nära inpå, men jag tar det mest som en del av min träning. Det är inget jag laddat något speciellt för och jag kommer säkert inte tokspringa som förra helgen heller...
Trevlig helg på dig!!