25 sep. 2009

25/9 Vilka mesar!

Jag hade en diskussion med mina kollegor på lunchen om vad vi alla skulle göra i helgen. Först gick vi igenom Lidingöloppet och konstaterade att det säkert är ett tufft lopp med mycket backar. Det var ingen som avundades mig angående detta utan alla var väldigt glada över att dom inte skulle stå på startlinjen imorgon.

Jag frågade sedan vad dom skulle göra. Det visade sig att hela gänget skulle minsann ut och spela golf tillsammans.
- Men oj, då får ni ju också lite motion, vad kul!!
När jag sedan hörde vilken bana det var så gick det upp för mig att dom också skulle få uppleva lite backar. Även om banan ligger i platta Skåne så kan det luta en aning.
- Nu får ju ni också lite backträning.....toppen!!!

Efter detta gav dom mig en lite skamsen blick och då kröp det fram att det var lite väl mycket backar så dom hade hyrt ett gäng golfbilar!!!
- Ni har ju för sjutton inget handikapp mer än det ni spelar på!!.....sedan fortsatte jag att håna dom ett tag till och dom kände sig nog ganska dumma men jag kunde bara inte låta bli.......Vilka mesproppar!!!

8 kommentarer:

Blondinpappa sa...

Tack Daniel! Lycka till i loppet.

Daniel sa...

Tack själv! Ha en fortsatt bra födelsedag!!

Pernilla Hult sa...

Man kan lugnt säga att det är skillnad på sport och sport ;)

Suzan sa...

STORT LYCKA TILL!!!!

*heja!*

Vet du förresten om att du har verifieringskoden inställd när man ska kommentera din blogg? As-irriterande! =)

Anna (Orka mera) sa...

Men du... jag har hört att Lidingö är ganska backigt... du kanske kan hyra en liten Lidingöloppsbil??? ehhh... mesar var ordet!

Daniel sa...

Bumbi - golf är är en märklig " sport" ;)

Suzan - tack! Får kolla upp den där funktionen , har noll koll på det där ;)

Anna - en Lidingöloppsbil behöver jag nog själv idag. Sitter i bilen på väg upp. Knäna känns bra men jag har åkt på en förkylning under natten så det blir inte mycket drag i benen idag :(

Sofie sa...

Superbra prestation du gjorde idag också!

Jag beundrar dig så!

; )

Daniel sa...

Du är för go Sofie ;)