14 okt. 2009

14/10 Teknikstrul

Det sitter nog lite för mycket saker på min arm nu. Killarna på gymmet tittar konstigt på mig och tror nog jag börjat flippa ut helt. Det blev också ett väldigt knappande och pipande på armen när jag stod på löpbandet idag. Pulsen ville inte funka på min nya Garmin. Den visade hela tiden 10 bpm fel mot löpbandets pulsmätare och den stämmer det vet jag. Det kändes ju i kroppen också. När jag körde fullt ut fick jag bara upp den i 160bpm och ibland i pauserna rusade den helt plötsligt upp i 190bpm utan anledning. Jag vet inte om det skulle kunna vara elektroniska störningar från löpbandet eller nåt? Får se om jag kan hitta en lösning på problemet eller så är det jag som behöver uppsöka en läkare fort. ;)
Idag fick jag istället köra på känsla så pulsklockan stängde jag av. Upplägget såg ut såhär, långa intervaller 2x4x1000m paus 1-2 min och seriepaus 3-4min.

Kroppen svarade fint idag trots att jag satt i mig bromsmedicinen igår kväll. Jag låg i ett 3:40-3:50 tempo på alla tusingarna med 1% lutning, total distans blev 11km.

Det fanns bra tryck i benen och idag skulle jag ju se om jag kunde pressa mig riktigt hårt och kanske göra en "Piratfarsa"? ;). Jag vet inte vad pulsen kom upp i men på en av dom sista intervallerna drog jag på hårt som sjutton. Jag kände att min sportdryck åkte jojo i halsen men jag fick aldrig dricka om den trots att jag verkligen gav max. Lite tråkigt för jag hade sett fram emot detta. Funderade lite på vad som skulle hänt om jag spydde ner i hålet till fläkten som blåser kalluft från löpbandet? En annorlunda upplevelse kanske?

Trots teknikstrul och utebliven spya så var jag jättenöjd med mitt pass. Den goda trenden håller i sig och kroppen känns fantastisk!!

5 kommentarer:

Trail.st sa...

haha.. spy i fläkten, ja det kunde blivit spänande.. Jäklar vilken fart du har på intervallerna, mkt impad..

Snorkkis sa...

Robot på gymmet? :)

Jag har hört flera som haft problem med pulsen med garmin, och jag hade också lite problem i början. Kan hjälpa om man lägger bandet lite på snett, alltså drar sändaren mot sidan.

Kul med beskrivningen av NY maran nedan. Spännande, spännande!

Daniel sa...

Piratfarsan - Med rätt musik så går det fort ;)
Om du lyckas spy i fläkten någon gång så berätta gärna :)

Snorkkis - Jag håller på att bli en Robocop eller Terminator kanske? ;)

Tack för tipset! Jag ska testa trixa lite med pulsbandet.

Petra sa...

Coolt, klockan sitter ju perfekt!! Sjalv har jag faktiskt aldrig haft nagra problem med min Garmin 305'a (peppar, peppar...) men har hort andra som haft knasiga resultat med pulsen. Snorkkis tips lat ju bra!

Daniel sa...

Jag ser på dina åäö att du är hemma igen eller kallar du det för "borta" kanske ;)
Välkommen hem eller bort då!! ;)

Ja, det låter som att pulsen kan vara ett problem med Garminklockan. Jag får nog kontakta dom om det inte blir bättre....