17 okt. 2009

17/10 Segt men fint


Med fint väder och en dag med inget planerat fanns det ingen annan utväg än att återvända till Bokskogen för ännu ett pass. Jag skulle köra lite mellandistans enligt mitt schema så jag siktade på att få ihop 12-15km i ett lugnt tempo. Dagen till ära tog jag med min gamla Nokia N95 för att ta lite bilder och testa filma lite.

Jag fick ihop 13km idag men det kändes lite segt i kroppen. Löpningen var inte speciellt skön men jag försökte njuta av att bara få röra mig ute i naturen utan press. Med dom tankarna i huvudet så blev det genast lite bättre och det blev en riktigt mysig runda i lugnt tempo. Jag fick också fotograferat lite och testade att filma.

Här är en väldigt skakig bit när jag gör ett backdrag efter 12km. Utsikten på toppen är dock underbar men det blir ju inte samma sak på film som på riktigt.



Jag lägger lite bilder här under för att visa lite hur det ser ut i Bokskogen. Dom ligger högupplösta så det är bara att klicka på dom så får ni dom i full storlek.




9 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Underbara bilder från bokskogen! :)

Trail.st sa...

Fantastiska omgivningar att springa i.. Avundsjuk!

Joel R sa...

Riktigt härlig miljö! Hur långt är det dit därifrån du bor, måste du ta bilen eller joggar du dit?

Där jag bor är det mestadels barrskog men inne i Kalmar finns en riktigt fin slinga i ekskog. Dock helt backlös som vanligt här på min kant.

Anna (Orka mera) sa...

Vilka underbara bilder! Dit måste jag ta mig nångång!

Daniel sa...

Pernilla - Ja , det är verkligen fint att springa där. Svårt att återge det med bilder, det är ännu bättre i verkligheten! :)

Piratfarsan - Jag tyckte du också verkade ha fina miljöer runt husknuten, jag får väl vara avis tillbaka ;)

Joel - Jag har ca 20km dit så det får bli bilen. Det är dock ingen lång omväg till jobbet så jag kan ta en tur där antingen före eller efter mitt arbetspass :)

Anna - Klart du ska ta dig dit någon gång. Åk dit med hela familjen när det är fint väder. Dom har våfflor och annat gott om någon känner för det eller ta med picnic! =)
Det finns också omklädningsrum och dusch. Tror det kostar ca 30:-

Snorkkis sa...

Håller med de andra - verkligen vacker omgivning! Och ibland känns det segt, men då kan det ju bara bli bättre. Man behöver de där sega passen ibland, för då uppskattar man springet i benen o flytet sen!

Daniel sa...

Så rätt så Snorkkis!! Sega pass ska man nog se som något positivt! :)
Man ska inte fundera för mycket över dom bara ;)

Anna (Orka mera) sa...

Sa du våfflor?!???!?!?!! Gaaaah, jag måste dit fortare än fort!

Daniel sa...

Ha ha!! Mitt i prick där alltså!! Då måste du dit =). Kolla upp öppettiderna innan bara. Du hittar all info här. Bara klicka runt i spalten till vänster.

http://www.malmo.se/torup