18 okt. 2009

18/10 Tillsammans

Efter att ha jobbat kväll och inte fått träffa min fru på en vecka så är det väldigt skönt med en helg tillsammans. Det var Bokskogen igår tillsammans och idag blev det gymmet tillsammans. Toppen!!

Det var ganska mycket folk på gymmet idag och dessutom så körde dom Guldkanalen i högtalarna. Jag tyckte ändå det gick ganska bra, dom körde ju trots allt lite romantiska låtar, passar ju bra när man tränar tillsammans. Som alltid när dom spelar Love Is All Around med Wet Wet Wet så skiner min fru upp. Jag körde på hårt som vanligt ändå, lite oromantiskt av mig kanske? ;)


Efter detta blev det en tur till Retro för att äta brunch tillsammans och planera lite inför New York tillsammans.



Det smakade riktigt gott med med mat idag, jag åt så jag nästan sprack.
Jag tror att jag slarvar lite med maten nu när jag tränar mycket. Äter ganska ofta men jag tror inte jag får i mig rätt saker alltid. Jag måste nog se över detta, tror att jag kan vinna mycket på att planera min kost bättre. Det är lite svårt när man jobbar skift att få till det men jag ska nog hitta en lösning. Inte roligt att laga mat själv heller, mycket trevligare när man kan göra det tillsammans.


Sammanfattar helgen med att konstatera att det är väldigt trevligt att träna tillsammans. Nu jobbar jag dessutom morgon veckan som kommer så det ska bli skönt med en vecka tillsammans. Nu ser jag fram emot en mysig kväll tillsammans.

För att ta igen lite romantik så lägger jag in Love Is All Around. Jag tror inte min fru har hört originalet :)

5 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Låter som en kanonhelg i mina öron :)

Sämre saker än att träna tillsammans kan man ju definitivt göra.. Tänk om jag kunde få med min man ut och träna tillsammans *avis*.. Men då vi är på tok för olika i löpväg så nöjer jag mig med att han kommer iväg några ggr per vecka själv :)

Ha en skön söndagskväll!

Trail.st sa...

Sicken härlig dag, om 3-4 år när ungarna blivit större kanske jag och frun också kan fundera på sånt romatiskt söndagsmys :-)

Daniel sa...

Pernilla - Klart du ska dra med din man!! :)

Piratfarsan - Då har du något att se fram emot om några år!! Eller så fixa barnvakt :)

Trail.st sa...

Jo barnvakt är inte helt enkelt när man bor 45 mil ifrån närmsta släkt som klarar av dessa furier :-) Men va fan det är ju självförvållat.. att skaffa ungar menar jag, så då skall vi jävlar lida också.. :-)

Daniel sa...

Ja, det är inte synd om dig ;)