27 okt. 2009

28/10 Terroristen från Sverige


Börjar nu så smått få ihop packningen och känner mig packad och glad. Undrar vad dom drar för slutsatser om dom kollar bagaget?
Det blev en udda kombination av energibars, sprutor med bromsmedicin, vätskeersättning, piller mot en strulande sköldkörtel, kolhydratladdare, en avsågad foamroller plus lite annat "bra att ha".


Är det bara jag som inte gillar tidningen Aktiv Träning? Bara namnet är ju konstigt, klart träning är aktiv och inte passiv. Tycker varje nummer ser likadant ut. Det är bara en massa tester på pulsklockor strumpor eller skor om och om igen. Definitivt ingen tidning jag skulle vilja ha en prenumeration på, något lösnummer då och då kanske.


Jag fick tag på senaste numret igår eftersom det fanns ett reportage om New York maran. Förväntade mig lite inspirerande läsning men blev ganska besviken. Killen som hade sprungit loppet lät som en riktig surpuppa och jag blev nog mer oinspirerad än inspirerad. Nej, ingen mer Aktiv Träning för mig, för mig är det positiv träning som gäller och jag tänker få till ett lopp som rockar ordentligt!!

3 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Jag är inte avundsjuk på Vitargo-klunkandet du har framför dig. Däremot är jag grymt avundsjuk på känslan och upplevelsen att springa New York Marathon. Du kommer att rocka! (och jag småler åt tanken på dig förklarandes vad en avsågad foamroller är för nått, för storväxt amerikansk tullare som formodligen tror du ska hota presidenten med den...)

Pernilla Hult sa...

Du är nog i gott sällskap med många andra med "märklig" packning ;)

Daniel sa...

Anna - Jag får väl visa tullarna vilket fantastiskt redskap foamrollern är och hänvisa dom till din blogg ;)
Vitargo är inte världens godaste drink men jag hoppas kunna fira med något annat i glaset på söndag kväll ;)

Pernilla - Japp! Det kryllar nog av löpare på flygplatsen. Sprutorna har jag också tillstånd för så det är inget problem. :)