31 okt. 2009

30/10 Nya skor


Jag har under en längre tid varit intresserad av skorna från Newton. Gillar idén och jag tror dom kan passa min löpstil bra. Tyvärr så säljs dom inte i Sverige men jag lyckades hitta en butik här i New York som hade dom. Fick testat dom i butiken och allt kändes bra vilket ledde till ett köp. Det är allt något speciellt med dom här skorna, det är svårt att gå normalt i dom med den stora klacken under framfoten. Kanske är det lite att köpa grisen i säcken men jag gillar som sagt idén med dom och kan inte låta bli att testa.

Killen i butiken sprang med dom själv och hade bara gott att säga om dom. Han skulle också springa maran på söndag och siktade på en tid på sub 3:00. Jag fick också hans kort ifall jag skulle vilja köpa fler Newtonskor från Sverige. Tydligen kunde han fixa en bättre deal på frakten än vad Newton kunde på sin hemsida.

Det blev Newtons neutrala lättvikts-racers för att jag tror mest på dom efter vad jag läst. Dessutom så är dom den snyggaste modellen med ilsken färg i lime och rött. Sånt är minst lika viktigt ;)

Jag kommer givetvis inte ha på skorna på maran men jag ska ge dom en omgång i Central Park på tisdag och se vad dom går för. Nu ska jag bara lära mig Newtons "10-lagar". Här är en film för er som inte vet vad det är för skor.

6 kommentarer:

Suzan sa...

coolt!
Kanske vore ngt när man har blivit lite mer varm i löparkläderna! =)

Anna (Orka mera) sa...

Å så spännande att gå i löpaffärer i New York! Hade jag också kunnat tänka mig!

Pernilla Hult sa...

Vad roligt att shoppa, speciellt såna saker som inte finns här hemma..

Spännande att springa i skorna sedan! Du kan väl skirva en rad el. två om hur det var.

Ha det gott!

Irran sa...

Lycka till med dina nya "springskor"
Ska kolla på Eurosport i morgon från "maran"..du har väl en rosa rosett i håret??? så man ser dig :-)
Önskar dig ett jätte lycka till...

Anna sa...

Härligt med nya skor, kul att testa ngt nytt. Villken fantastisk morgonjogg det måste ha varit i central park. Stort lycka till nu!

Daniel sa...

Den där morgonjoggen var helt underbar!! Häftigt att jogga runt där medan solen gick upp i stad man aldrig varit i. :)