1 nov. 2009

31/10 Banbesiktning


Sista dagen innan loppet blev det en banbesiktning med buss. Det kanske låter lite överdrivet men man får samtidigt en bra sightseeing genom många av New Yorks områden. Med på bussen fanns en guide och en löpare som sprungit loppet innan. Dom berättade en massa och jag fick många tips och råd. Jag skulle kunna ha ett långt utlägg om hela banan och dom olika områdena men jag tar det efter jag sprungit loppet. Just nu är det helt enkelt för många intryck att smälta, det känns jättestort allt. Hela staden laddar för maraton!

Banan verkar tuff och det finns mer backar än man tror. Underlaget består av asfalt och betong. Det är också ganska ojämnt och det kan finnas hål som man får se upp för. På vissa broar springer man på en järnkonstruktion av galler som man lagt ut speciella mattor över. Tydligen är detta lite "funky" att springa på och det ska bli intressant.

Någon direkt plan för hur jag ska lägga upp loppet har jag inte. Lägger jag upp en plan så kommer jag säkert ändå inte följa den om jag känner mig rätt. Jag kommer bara gå på känsla och springa på för allt vad tyget håller. Imorgon ska den här kroppen få visa vad den går för!!


Tusen tack för alla fina kommentarer och hejarop här på bloggen det kommer vara ett stort stöd imorgon. Vill någon kolla på loppet så sänder Eurosport vid 15:00.

Vi ses på andra sidan!!

6 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Lycka nu till och kör så det ryker. Jag sitter bänkad kl 15 och hoppas se en Daniel-tröja swischa förbi! GO GO GO!

Pernilla Hult sa...

Hejja Daniel! Keep on running! Hejja Daniel!

Vi har inte Eurosport på jobbet, men det är bäst jag kollar det när jag kommer dit.. En självgående inskolning ger ju utrymme för lite annat på jobbet annars ;)

Lycka till!

Bawa sa...

Lycka till Daniel.Jag hoppas att klara tävlingen med den här tiden som du önskar.

Pernilla Hult sa...

Tips! Kika in på marathon.se och kika på bildspelet! :)

Hoppas allt gick bra idag!

Bra jobbat!

Daniel sa...

Tack alla!! Tack också för tipset om bilderna Pernilla. Jag var ju själv med på en bild där :). Ser lite arg ut men jag hade en energibar i munnen som jag tuggade på. Den var seg ;)

Pernilla Hult sa...

Det var ju därför jag tipsade om bildspelet! :D