1 nov. 2009

1/11 Klarade loppet!!!


Då kan man äntligen kalla sig maratonlöpare och jag fick till ett riktigt bra lopp. Det kommer en längre berättelse sedan, just nu har inte så mycket tid eller ork att tänka ;)

Det här är något av det häftigaste jag gjort och det är svårt att beskriva med ord just nu. Tröjan gjorde verkligen susen, det mäktigaste var när en hel brandstation i Brooklyn skrek mitt namn i kör :)

Jag hade ett lätt lopp fram till 35km, då började mina vader krampa ordentligt. Dom tuffa broarna hade sugit musten ur dom. Klarade ändå en tid som jag är väldigt stolt och glad över. Kom i mål på 3:38:30, fixade inte sub 3:30 men det kvittar. Jag känner mig som en världsmästare idag och ikväll ska det ut och firas med andra svenskar. Min goa fru har redan passat upp mig med några glas skumpa medan jag tog ett varmt bad.


Ikväll och imorgon ska man ha på medaljen när man går runt i New York. Alla vet vad det är för något gör tummen upp mot en. Kanske kan man få lite gratis drinkar också. :)

Tack än en gång för all fin stöttning jag fått!! En berättelse om loppet kommer som sagt senare när jag smält allt detta...

22 kommentarer:

Irran sa...

Vi kan inte annat än saga Busbra gjort Daniel. Vilken fantastisk kille du är. Helt otrolig.
Du kom ju på en bra tid också..den ska du väl vara nöjd med.
Jäklar vad stolta vi är över dig !!!!
Kramisar i massor och hälsa Sofie
Hälsar
Iréne o Anders....

Petra sa...

Jaklar vad bra gjort! GRATTIS!!Superkul att hora...vilken enorm upplevelse att fa vara pa plats. Fortsatt njut i fulla drag och var stolt over din fina prestation!

BAWA sa...

Grattis! Grattis! Grattis! Super Daniel I MÅL! Du gjorde ett suvränt lopp Grattis!!! wow mycket starkt jobbat! Làter som ett jobbigt men härligt lopp.Men du är en hjälte man och du genomförde New York City Marathon, ett historisk Marathon.

hälsningar/BAWA

Dante9 sa...

Grattis Daniel!!!!!
Helt fantastisk tid på din första mara jag är impad :-)

Anna (Orka mera) sa...

Grynt bra jobbat! Grattis i massor! Sug nu på karamellen länge och väl och njut av ett kanonfint genomfört lopp!!!

Anna (Orka mera) sa...

Grymt.... inte grynt...

Unknown sa...

JÄTTE GRATTIS DANIEL!!!!!
Du är verkligen jätte duktig och ett stort föredöme för så många. Att man kan fast om man ger sig fan på det.
Kram Kattis

Joel R sa...

Grattis! Utifrån de första 25 som syns på bilden så har du ju sprungit på riktigt jämna kilometertider också. Måste varit häftigt med publikstödet!

Anne sa...

GRATTIS! Gud vad roligt att få göra något man verkligen vill. Det här måste ju vara en dröm som går i uppfyllelse och de är alltid de bästa =D Tycker du ska gotta dif riktigt ordentligt i din prestation och din medalj =)

//Anne

Trail.st sa...

Underbart! Stort grattis..

Pernilla Hult sa...

Hipp Hipp Hurra för Daniel idag! Superstort GRATTIS till en kanonbra tid på maran! :) Vilken prestation! Jag har sagt det förr, jag säger det igen och det blir säkert fler tillfällen fram över: DU är ta mig tusan en Springmaskin!

Ha nu en fortsatt trevlig resa!

Miranda sa...

Åh vad kul, första inlägget jag läser ;)

Grattis till en grym prestation, har själv länge haft en dröm om att springa just New York marathon!

Blondinpappa sa...

Fantastiskt! Jag förstår om du svävar på små moln. :)

Staffan sa...

Stort Grattis från mig också!! Ett riktigt bra resultat på första maran, jag har ju förstått att NYC-banan är tuff med broar och betong!

Det ser ju ut som om du gjort en riktigt jämnt och fint lopp! Njut av medaljen så ser jag fram emot en längre racerapport så småningom!!

Emma H sa...

Grattis! Ser fram emot en fullständig rapport längre fram.

mon amie sa...

Vad roliga nyheter! Gratulerar så mycket :) Måste vara härligt att springa på ett sådant ställe och få belöningen efter all träning. Ha det så bra med firandet och ät en massa gott nu! Hälsa Sofie :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Wohooo! Grattis, grattis till klarat lopp!! :D
Duktig du är!! :D
Jag ser fram emot berättelsen om loppet sen när allt lugnat ner sig lite. :)

Snorkkis sa...

Grattis! Fasiken vad coolt! Och så pigg du ser ut på bilden!

Anna sa...

Grattis til din fina prestation, vilket lopp du måste haft. Ser fram emot den låååånga versionen.

Daniel sa...

Tusen tack alla!!!
Visst kommer det en längre version av loppet senare. ;)

Det blev ingen sen kväll igår. Lite middag och något gott att dricka sedan blev det sängen, oj vad jag sov gott ;)

Staffan sa...

Daniel, du är med på två bilder på Marathon.se's bildspel från NYC Marathon - coolt!! Kolla in det!!

Daniel sa...

Tack för tipset Staffan. Fick tipset av Pernilla också så jag har kollat in bilderna. Tycker jag ser lite arg ut men jag tuggade på en energibar och från ingenstans kommer en kille springande och kör upp en kamera i huvudet på mig. Ville inte lägga upp ett smajl med munnen full av choklad ;)