10 nov. 2009

10/11 Det spökar


Det bor ett gamalt spöke som heter Newton i mina nya löparskor. Han sitter där med sin peruk och ser väldigt allvarlig ut. Idag såg han lite extra sur ut så jag tog med honom till gymmet för att rasta honom lite.

Han väckte stor uppmärksamhet hos tränarna som blev nyfikna och började klämma på honom. Det var inga snälla ord han fick höra. Droppen var när ägaren till gymmet tyckte man skulle slipa bort klacken under framfoten för att det skulle bli en ordentlig löparsko. Nu tyckte jag mig se ett par röda ögon nere i skorna så jag höjde ett varningens finger. Jävlas inte med dom här skorna för zombie-Newton kommer och äter upp er när ni sover!!



Tog tillbaka mina skor och började mitt pass. Det blev först lite styrketräning för benen. Körde att ganska tungt pass med fokus på vaderna, därefter blev det några supersets för biceps och triceps. Började sedan köra lite coreövningar när jag hörde en arg röst från mina skor. Vi skulle ju springa!! Grrrrr!!!

Han tvingade mig till löpbandet och nu skulle det bli åka av. Mr Newton valde ett San Francisco-pass med Jay Blahnik. Det kom backar i intervaller med 2-6% lutning och han ville bara ha mer och mer. Fick ligga på minst 18km/h i alla backarna utom den sista på 6%, där tvingade han mig ligga på 20km/h. När jag kom upp på toppen kunde jag se Alcatraz långt borta medan gubben i skorna jublade högt.


Han gillade backarna och jag gillade också åkturen han bjöd på. Det kändes mer naturligt än sist, fick automatiskt kortare steg och ökad kadens. Backarna blev lättare att attackera när jag var tvungen att komma upp på framfoten med gubben i skorna. Det blev bra tryck och jag kände hela tiden att han ville ha mer vilket var häftigt.
Mr Newton såg väldigt nöjd ut efter passet men jag anar att han vill ha mer ganska snart. Jag tror vi kommer bli riktigt bra vänner!!

3 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Härligt att det verkar funka med skorna!

De andra på gymmet är säkert bara avis :)

Daniel sa...

Dom är framför allt inga löpare så jag lyssnar inte på dom.
Sen är dessa skorna lite speciella och vet man inte hur dom funkar så ser det konstigt ut med klacken undertill. När man sätter i foten så finns det ett hålrum bakom som klackarna går upp i och sedan fälls dom ut och hjälper till i frånskjutet. =)

Dessi sa...

Haha underbara sulor! :)