9 nov. 2009

9/11 Mot nya mål



Jag är nog inte den typen av löpare som bara går ut och springer för springandets skull. Visst är det helt underbart att bara få springa men jag är en tävlingsmänniska. Måste ha mål och älskar att hela tiden pressa mig själv för att kunna prestera mer och mer.

Nu håller jag på att ladda om efter urladdningen i New York. Jag är sugen på mer och jag tror det finns mycket kvar att hämta ur den här kroppen. Min naprapat säger att jag har en kroppsbyggnad som är gjord för att springa med. Fortsätter jag träna på så kan jag bli snabb och det gillar jag att höra.

Har redan många lopp jag ser fram emot till våren då jag även kommer ladda om för ännu en mara som jag är anmäld till. Tänker också fixa 10k på under 40min och det kommer bli målet med min vinterträning. Jag ska köra tokintervaller tills jag spyr och satsa mycket på styrka.

Vi håller också på att planera ett lopp som jag själv är med och arrangerar, ska bli spännande att göra om detta ännu en gång. Det blir andra upplagan av Sydkustloppet som blev väldigt lyckat i våras. Tror vi kommer få ännu fler anmälningar så det kommer bli något att bita i.

Jag håller även på att kolla upp lite löparklubbar som jag funderar på att gå med i, det skulle nog kunna passa mig. Jag tror också att jag återvänder till New York redan nästa år. Är förälskad i den staden och det finns fler häftiga lopp jag vill springa där.


8 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Det där med löparklubb är nog inte en sån dum idé..

Sofie sa...

Förstår att du känner dig inspirerad och förnyad efter att ha sprungit på New Yorks gator - bra låt/video!

Kramar till dig ; )

Petra sa...

Det ar klart att du ska kolla upp och joina en passande loparklubb! Du har ju gjort enorma resultat pa sistone sa far du dessutom vistas bland andra likasinnade sa kan det ju bli hur bra som helst.

Anna sa...

Härligt med nya mål. Jag är nog lite som dig, vill gärna ha ett mål att träna för och kan bli lite omotiverad annars. Löpklubb verkar kul men jag har aldrig lyckats ta mig iväg:)

Joel R sa...

Förstår att du fått mersmak.
Jag står i valet och kvalet att kontakta en löparklubb jag också. Man behöver ju inte gå på varje träning.

Daniel sa...

Pernilla - Tror det kan ge lite extra krydda till löpträningen :)

Sofie - Tror du också är sugen att ösa loss lite på New Yorks gator. Vad sägs om ett målsättning att fixa en ½ mara tillsammans med mig i NY??
Här är några förslag:

NYC Half Marathon, då får man springa på Times Square =)

NYRR Half Marathon i Central Park, fina omgivningar :)

Staten Island Half Marathon, färjan över är ju gratis =)

Brooklyn Half Marathon med efterfest på Coney Island =)

Välj ett i högen!! Jag är på ;)
Vi ses på fredag, kanske har du redan bestämt dig då? ;)
Kram!!

Petra- Precis! Jag tror man kan utvecklas vidare men lite hjälp av andra.

Anna - Tror vi är ganska lika löpare efter vad jag har läst på din blogg. Jag sneglar lite på Heleneholms IF. Kanske något för dig också?? Har hört bra saker om den klubben. Man får ju en del förmåner också när man är med i en klubb =)

Joel - Det får inte bli något tvång att man måste vara med på allt när man är medlem. Klubben jag är intresserad av ska inte ha några krav på detta. Pratade med en löpare därifrån på flyget från NY. Det han hade att säga lät jättebra i min öron. =)

Sofie sa...

Min kära make, du skall få ett spontant svar -"Brooklyn Half Marathon med efterfest på Coney Island" men jag vet inte hur jag skall komma i form för detta och hur lång tid har jag på mig?

Låt oss prata vidare på fredag....

Kramar ; )

Daniel sa...

Jag tror det är redan i maj ;).