17 nov. 2009

17/11 På lagning

Ni som har följt bloggen har säkert läst om strulet med min Garmin 305. Nu har jag lämnat in den på lagning. Får se hur lång tid det tar men min magkänsla säger mig att den här klockan kommer ge mig mer huvudbry. Det bästa hade varit om jag bara fått pengarna tillbaka så jag kunde köpt mig något annat. Har inget förtroende för Garmin längre efter hur dom har skött detta. Klockan var ju trasig från början och då tycker jag att dom kunde ha gett mig en ny, punkt slut.

Det finns en positiv sida på denna historien också. Jag valde ju mellan en Garmin 305 och den 2500:- dyrare 310:an. Nu i efterhand är jag glad att jag inte betalade Garmin ännu pengar för ännu mer skit. Dom här 2500:- jag sparade gick istället till shopping i New York där jag gjorde ett kap. Jag köpte mig en Nixon 51-30 Chrono. Vissa handlare tar 7000:- för den här i Sverige och jag köpte den för 2400:-.


Det är en tung pjäs i stål och mineralglas som tål tuffa tag, 51mm i diameter och 15mm tjock =). Den är vattentät ner till 300m och väger nästan lika mycket som mina båda Newtonskor tillsammans. Funderar på att skaffa en till Nixon åt den andra armen för att inte snedbelasta ryggen. ;)

Tycker detta blev lite plåster på såren för mitt dåliga Garminköp. Någonstans gjorde jag nog trots allt ett bra val ?!

4 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Hehehehehe, ja om du köper en till och har på andra armen så behöver du inte ut och jogga med vikter som endel gör. Räcker med klockorna! ;)

Daniel sa...

Det är en jättebra idé!! Nu vet jag vad jag ska önska mig i julklapp ;)

Joel R sa...

För dyka till 300 meters djup kommer du ju göra ofta... :-) Jag gillar feta sportklockor (som Suunto t.ex) mer än sådana här men visst ser den rätt maffig ut.

Ska bli intressant att höra vad de svarar om pulsklockan. Jag ska själv testa en Polar som är grannens för att se hur jag ligger pulsmässigt på den. Känns som att min Garmin också ger höga siffror. Sedan kan jag ju inte veta om Polaren är den som visar för lågt...

Daniel sa...

Ha ha, min svåger sa samma sak om vilket djup klockan klarar ;).

Vi får väl se vad dom säger på Garmin... Intressant att du ska jämföra din med en Polar. Mitt problem är tvärt om, har låga värden. Går knappt få upp pulsen över 160bpm.