23 nov. 2009

23/11 Every damn day..


Vaknade idag och kände mig ganska mörbultad efter gårdagens tuffa innebandy. Var också lite hängig efter bromsmedicinen jag tog igår kväll. Tror jag träffade fel med sprutan och fick ut en del av medicinen i blodet. Tanken är att den ska hamna i underhudsfettet men jag hittar snart inget att sticka i. Svettades hela natten och när jag vaknade kände jag av lite gamla symptom, inget roligt....

Regnet smattrade och jag kunde inte mysa med min x-box. Grafikkortet är trasigt så jag satt istället och pratade med Microsoft-supporten. Det blir till att skicka ner boxen till Tyskland för lagning, inget kul detta heller....

Kom till att tänka på ett gamalt ordspråk som jag gillar...

"När det blåser hårt bygger vissa vindskydd medan andra bygger väderkvarnar"

Packade ner mina Lunaracers och åkte till gymmet. Laddade med med energidryck och ställde mig på löpbandet.


Drog igång tung musik i iPoden och piskade skiten ur kroppen med 16st 400-meters intervaller. Låg mellan 18-19km/h i alla intervallerna och den totala distansen blev 12km.
Dagen räddad!!!!

Grrrr!!

10 kommentarer:

~●Helena Pettersson●~ sa...

Ojoj.. Men kom ihåg att vila nångång också, så kroppen hinner återhämta sig.
Kram

Daniel sa...

Kloka ord Helena! Imorgon ska benen få lite välbehövlig vila. Mitt huvud behövde detta passet idag ;)
Kram!

Anna sa...

Killer-Daniel. Hua vad grymt jobbat på gymmet!

Daniel sa...

He he!! Tack Anna!! Killer-Daniel passar bra en sån här dag. Tyckte synd om löpbandet idag ;)

Petra sa...

Ojojoj, stackars lopband! Gympersonalen maste nastan bli morkradda nar de ser dig nu fortiden:)

Daniel sa...

Dom tittar lite konstigt på mig ;)

Ingmarie sa...

Jag antar att du har stenkoll på hur det funkar med bromsmedicinerna. Om det är "bra" att träna efter och så där menar jag. Hur ofta får du ta? har du testat andra metoder än skolmedicin och löpning?

Daniel sa...

Det är ingen fara att träna med bromsen, inte med ms:en heller så länge man känner att man återhämtar sig på ett bra sätt. Tar sprutor varannan dag så det är ju i stort sett hela tiden.
Det jag annars gör mot min ms är att jag tar d-vitamin i ganska hög dos kombinerat med omega-3 tillskott. Styrketränar också tungt för jag tycker det stimulerar nervsystemet.
Försöker också se positivt på saken, tror det är jätteviktigt!! =)

Madde sa...

Jag brukar också träffa fel med sprutan.. Men jag fattar inte. Oftast gör det jätteont. Svider som fan! Men ibland känns bara sticket. Ingen kan svara på vad jag gör för fel.

Daniel sa...

Det är lite som att spela rysk roulette speciellt när man kör med autoinjektorn. ;)
Tror det är nerver man träffar när det gör sådär skitont.