22 nov. 2009

22/11 Stabilt

Nu har jag äntligen köpt mig ett par nya innebandyskor. Det blev ännu ett par Adidas Stabil. Jag har spelat med dessa skorna sedan slutet på 90-talet och det är ett säkert kort att köpa. Har aldrig (peppar peppar) skadat foten i ett par Stabil för dom är som dom låter ....stabila och nästan omöjliga att trampa över och vricka till foten med. Den nya modellen matchade också golvet i tvättstugan väldigt bra. Viktigt om jag ska öva lite "moves" där bland tvätten.




I det nya paret fanns det lite nostalgi där man kan se dom olika modellerna genom tiden. Trevlig sak och det fick mig att fundera på allt jag upplevt i mina gamla Stabil som har varit med om en hel del. Dom hänger fortfarande med faktiskt...


Mitt första par ser inte snygga idag men dom åker på ibland när jag hoppar in som vikarierande målvakt. Det sliter hårt på ovansidan när man sitter i mål så det passar bäst med gamla skor där.


Mitt senaste par som jag har haft väldigt svårt att skilja mig från. Dom sitter fortfarande som gjutna på foten men som jag skrivit innan här på bloggen så är gummit i sulan helt slut. Det finns inget grepp kvar i dom så nu tänker jag ha dom när jag styrketränar på gymmet. Viktigt att stå stabilt när man lyfter tungt...



Idag var det premiär för mina nya skor. Spelade två matcher och det kändes precis som väntat....stabilt!! Hade bra grepp men spelade inte bra idag, fick ta en del hårda smällar och har nu ont längs ena benet och upp i ryggen. Det är inte för inte det kallas för Världens Tuffaste Innebandyliga ;).

3 kommentarer:

messan sa...

Dom låter toppen! Skulle behövt ett par stabila idag på min skogspromenad...höll på att halvt slå ihäl mig på rötterna:).

Trail.st sa...

Cooooola pjuck :-)

Daniel sa...

messan - Du hade nog inte haft så stor nytta av dessa trots allt. Dom funkar jättebra inomhus men är snorhala utomhus. Hoppas du överlevde ;)

Piratfarsan - Ja, årets modell ser ganska coola ut. Alltid viktigt! :)