21 nov. 2009

21/11 Äntligen badväder!

Jag och min fru började dagen på gymmet direkt när dom öppnade. Hade också bestämt träff med min träningskompis för vi skulle premiärbada för säsongen. På vinterhalvåret brukar vi träffas varannan lördag då vi först tränar och sedan badar. Det är en riktigt skön kombo och man mår som en kung efteråt.

Träna låren är jobbigt!!

Tränade i ca 60 min med fokus på ben och bröst. Fram och baksida på låren fick lite extra idag och jag testade också lite nya övningar. Tyckte det gick kanon och benen var sådär skönt darriga efteråt.


Sedan blev det kallbad och vädret var du ju inget fel på idag. Lite varmt i vattnet för min smak men annars kan det inte bli bättre än såhär. Efter sista doppet satt vi ute och solade i nästan 20 min utan att frysa. Solen värmde jätteskönt!!

As good as it gets!

Vi blev lite förvånade idag för i omklädningsrummet såg det fullt ut men inne i bastun fanns inte mycket folk. Dom här gamla "stammis-gubbarna" var som bortblåsta. Det var först när vi skulle gå hem vi såg var dom hade tagit vägen. Dom hade öppnat en ny bastu som var gemensam för både dam och herr. Inte konstigt att dom höll till där ;), bra för oss dock för det blev ju gott om plats i den andra bastun!

9 kommentarer:

Trail.st sa...

Du är galen, jag hatar kallt vatten (av anledningar som jag kommer dela med mig av på bloggen snart)
vägrar bada om det är under 22 grader i vattnet, helst 25 skall det vara, ett tag hade jag alltid vinsurfingbrädan med mig när vi stack till kusten, då kunde jag ju ha på mig våtdräkt och bada i utan att det såg konstigt ut :-)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Vad du tränar! En träningsmaskin är vad du är.
8grader???!! :o 16grader är nog det minsta jag står ut med.
Hehe, kan tänka mig att de gamla gubbarna valde den andra bastun.. ;P

Joel R sa...

Kallbada är helt fantastiskt. Bastu, bad och kanske en pilsner på det så är man kung. Kanon med träning innan också så att kapilärerna är fyllda.

Antar att P-Farsan har lite obehagliga röjdykarminnen som hindrar honom från att gå i ;-)

Daniel sa...

Piratfarsan - Ska bli intressant all få läsa anledningen på din blogg ;)

Helena - Ja, det blir mycket träning nu. Tycker det känns bra och det är roligt så svårt att inte låta bli ;)

Joel - Du vet vad du pratar om....mitt i prick där!! :)

Anna sa...

Fy fasen vad kallt, helt obegripligt men jag anatar att man måste prova innan man uttalar sig.

Miss Agda sa...

Låter som en bra rutin, iaf efteråt måste det kännas så otroligt skönt!

Daniel sa...

Anna - Precis sådär tänkte jag innan min kompis drog med mig för 5 år sedan. Nu vill jag inte vara utan det =) TESTA!!! Ta en löprunda på Ribban och sedan går du in på kallbadhuset...duschar, bastar och ett kallt dopp på det =)

Miss Agda - Det är faktiskt skönt under tiden också. Speciellt när man bastar mellan doppen. Det finns stora panoramafönster över havet så det är ren njutning att sitta där och titta :)

Anna (Orka mera) sa...

8 grader!!! Min minimumgräns är 25... Shit, jag hade fått hjärtstopp! Men bastu låter skönt!

Daniel sa...

Det är en vanesak Anna!! ;) Det blir ännu bättre när det närmar sig 0:an :)